- Nazwa przedmiotu:
- Zrozumieć sztukę
- Koordynator przedmiotu:
- mgr Beata ELWICH
- Status przedmiotu:
- Obowiązkowy
- Poziom kształcenia:
- Studia I stopnia
- Program:
- Informatyka
- Grupa przedmiotów:
- Kierunkowe
- Kod przedmiotu:
- TPS
- Semestr nominalny:
- 1 / rok ak. 2009/2010
- Liczba punktów ECTS:
- 3
- Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
- Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
- Język prowadzenia zajęć:
- polski
- Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
- Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
-
- Wykład0h
- Ćwiczenia30h
- Laboratorium0h
- Projekt0h
- Lekcje komputerowe0h
- Wymagania wstępne:
- Limit liczby studentów:
- Cel przedmiotu:
- Zajęcia mają formę ćwiczeń. Ich cele są następujące: <UL><LI>doświadczenie różnych sposobów myślenia i obcowania ze sztuką wizualną; obalenie stereotypowego myślenia o sztuce jako egzemplifikacji poznania zmysłowego,</LI> <LI>rozwijanie umiejętności odkry
- Treści kształcenia:
- <OL><LI><P>Jak patrzeć na dzieła sztuki? </LI></P> <P><LI>Na czym polega różnica między sztuką: realistyczną, abstrakcyjną i konceptualną?</P></LI> <LI><P>Czy sztuka współczesna powinna być nam bliższa niż sztuka gotyku i baroku?</LI></P> <P><LI>Czy sztuk
- Metody oceny:
- Egzamin:
- Literatura:
- <OL><LI>Krystyna Gutowska:<I> Zrozumieć sztukę.</I> Wydawnictwo PW, Warszawa 2000.</LI> <LI>Władysław Tatarkiewicz:<I> Dzieje sześciu pojęć.</I> PWN, Warszawa 1976.</OL>
- Witryna www przedmiotu:
- Uwagi:
Efekty uczenia się