- Nazwa przedmiotu:
- Sytuacje konfliktowe i możliwości ich rozwiązywania
- Koordynator przedmiotu:
- dr Sylwia MICHALSKA
- Status przedmiotu:
- Obowiązkowy
- Poziom kształcenia:
- Studia I stopnia
- Program:
- Informatyka
- Grupa przedmiotów:
- Kierunkowe
- Kod przedmiotu:
- TRK
- Semestr nominalny:
- 1 / rok ak. 2009/2010
- Liczba punktów ECTS:
- 3
- Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
- Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
- Język prowadzenia zajęć:
- polski
- Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
- Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
-
- Wykład0h
- Ćwiczenia30h
- Laboratorium0h
- Projekt0h
- Lekcje komputerowe0h
- Wymagania wstępne:
- Limit liczby studentów:
- Cel przedmiotu:
- <P>Połączenie prezentacji zagadnień dotyczących przyczyn i sposobów rozwiązywania sytuacji konfliktowych, technik i strategii negocjowania w obszarach relacji interpersonalnych i biznesowych z ćwiczeniami rozwijającymi umiejętności analizy sytuacji i zast
- Treści kształcenia:
- <P><OL><LI>Przyczyny i obszary konfliktów. Negatywne i pozytywne skutki konfliktów.</P></LI> <P><LI>Style radzenia sobie w sytuacjach konfliktowych. Uwarunkowania wyboru określonego stylu.</P></LI> <P><LI>Strategie negocjacyjne: przetarg. Zasady negocjacj
- Metody oceny:
- Egzamin:
- Literatura:
- <OL><LI>M. H. Bazerman i M.A. Neale,<I> Negocjując racjonalnie,</I> Polskie Towarzystwo Psychologiczne, Olsztyn 1997</LI> <LI>R. Fisher, W Uhry i B. Patton,<I> Dochodząc do TAK, Negocjowanie bez poddawania się,</I> PWE, Warszawa 2000</LI> 3. R. Dawson,<I>
- Witryna www przedmiotu:
- Uwagi:
Efekty uczenia się