Nazwa przedmiotu:
Techniki membranowe w zastosowaniach bio-medycznych i kosmetycznych
Koordynator przedmiotu:
dr inż. Tomasz Kobiela doc. dr hab. inż. Andrzej Chwojnowski
Status przedmiotu:
Obowiązkowy
Poziom kształcenia:
Studia II stopnia
Program:
Biotechnologia
Grupa przedmiotów:
1. Przedmioty obowiązkowe
Kod przedmiotu:
brak
Semestr nominalny:
2 / rok ak. 2009/2010
Liczba punktów ECTS:
2
Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
Język prowadzenia zajęć:
polski
Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
  • Wykład30h
  • Ćwiczenia0h
  • Laboratorium0h
  • Projekt0h
  • Lekcje komputerowe0h
Wymagania wstępne:
Chemia organiczna, Chemia fizyczna
Limit liczby studentów:
Cel przedmiotu:
Celem wykładu jest zapoznanie studentów z technikami membranowymi w biotechnologii, a w szczególności w badaniach bio-medycznych i kosmetycznych.
Treści kształcenia:
Omówione zostaną metody otrzymywania membran, materiały membranotwórcze oraz sposoby badania i charakteryzacji membran. Podana zostanie podstawowa wiedza o zastosowaniach membran w medycynie, farmacji i kosmetykologii. Przedstawione zostaną praktyczne zastosowania membran na wybranych przykładach.
Metody oceny:
egzamin
Egzamin:
Literatura:
1. A. Narębska (red.), Membrany i membranowe techniki rozdziału, Wydawnictwa UMK, Toruń, 1997. 2. M. Bodzek, J. Bohdziewicz, K. Konieczny, Techniki membranowe w ochronie środowiska, Wyd. Pol. Śląskiej, Gliwice, 1997. 3. R. Rautenbach, Procesy membranowe, WNT Warszawa 1996. 4. K. Dołowy, A. Szewczyk, S. Pikuła, Błony biologiczne, Śląsk-Katowice-Warszawa, 2003. 5. K.F. De Polo, A short textbook of cosmetology, Verlag fuer Chemische Industrie, Augsburg, 1998. 6. K. Schrader, A. Domsch, Cosmetology –Theory and Practice, Research, Test Methods, Analysis, Formulas, Verlag fuer Chemische Industrie, Augsburg, 2005.
Witryna www przedmiotu:
Uwagi:

Efekty uczenia się