- Nazwa przedmiotu:
- Techniki membranowe w zastosowaniach bio-medycznych i kosmetycznych
- Koordynator przedmiotu:
- dr inż. Tomasz Kobiela doc. dr hab. inż. Andrzej Chwojnowski
- Status przedmiotu:
- Obowiązkowy
- Poziom kształcenia:
- Studia II stopnia
- Program:
- Biotechnologia
- Grupa przedmiotów:
- 1. Przedmioty obowiązkowe
- Kod przedmiotu:
- brak
- Semestr nominalny:
- 2 / rok ak. 2009/2010
- Liczba punktów ECTS:
- 2
- Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
- Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
- Język prowadzenia zajęć:
- polski
- Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
- Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
-
- Wykład30h
- Ćwiczenia0h
- Laboratorium0h
- Projekt0h
- Lekcje komputerowe0h
- Wymagania wstępne:
- Chemia organiczna, Chemia fizyczna
- Limit liczby studentów:
- Cel przedmiotu:
- Celem wykładu jest zapoznanie studentów z technikami membranowymi w biotechnologii, a w szczególności w badaniach bio-medycznych i kosmetycznych.
- Treści kształcenia:
- Omówione zostaną metody otrzymywania membran, materiały membranotwórcze oraz sposoby badania i charakteryzacji membran. Podana zostanie podstawowa wiedza o zastosowaniach membran w medycynie, farmacji i kosmetykologii. Przedstawione zostaną praktyczne zastosowania membran na wybranych przykładach.
- Metody oceny:
- egzamin
- Egzamin:
- Literatura:
- 1. A. Narębska (red.), Membrany i membranowe techniki rozdziału, Wydawnictwa UMK, Toruń, 1997.
2. M. Bodzek, J. Bohdziewicz, K. Konieczny, Techniki membranowe w ochronie środowiska, Wyd. Pol. Śląskiej, Gliwice, 1997.
3. R. Rautenbach, Procesy membranowe, WNT Warszawa 1996.
4. K. Dołowy, A. Szewczyk, S. Pikuła, Błony biologiczne, Śląsk-Katowice-Warszawa, 2003.
5. K.F. De Polo, A short textbook of cosmetology, Verlag fuer Chemische Industrie, Augsburg, 1998.
6. K. Schrader, A. Domsch, Cosmetology –Theory and Practice, Research, Test Methods, Analysis, Formulas, Verlag fuer Chemische Industrie, Augsburg, 2005.
- Witryna www przedmiotu:
- Uwagi:
Efekty uczenia się