Nazwa przedmiotu:
Wizualizacja 3D
Koordynator przedmiotu:
mgr inż. Sebastian Różycki
Status przedmiotu:
Obowiązkowy
Poziom kształcenia:
Studia I stopnia
Program:
Gospodarka Przestrzenna
Grupa przedmiotów:
Obowiązkowe
Kod przedmiotu:
Semestr nominalny:
3 / rok ak. 2010/2011
Liczba punktów ECTS:
2
Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
Język prowadzenia zajęć:
polski
Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
  • Wykład0h
  • Ćwiczenia0h
  • Laboratorium0h
  • Projekt30h
  • Lekcje komputerowe0h
Wymagania wstępne:
Podstawy planowania przestrzennego.
Limit liczby studentów:
Cel przedmiotu:
Zapoznanie studentów z obsługą programów ArcScene ArcGIS, Google SketchUp.
Treści kształcenia:
Praca w programie ArcScene ArcGIS. Pobieranie z internetu darmowego NMT. Wizualizacja rzeźby terenu. Model GRID i model TIN. Tworzenie modelu TIN. Drapowanie obrazu rastrowego, modelowanie światłocieni w programie ArcGiS - ArcScene. Wykorzystanie modułu 3D Analyst ArcGiS do wizualizacji różnych aspektów rzeźby terenu. Opracowanie mapy hipsometrycznej. Wizualizacja 3D elementów wektorowych w programie ArcScene, budowa złożonej sceny trójwymiarowej. Budowa wizualizacji kartograficznej złożonej scenerii 3D. Opracowanie animacji sceny 3D. Praca w programie Google SketchUp. Projektowanie budynku. Zapoznanie się z możliwościami graficznymi i analitycznymi narzędzia.
Metody oceny:
Warunkiem zaliczenia ćwiczeń projektowych jest wykonanie wszystkich tematów/projektów przewidzianych programem zajęć oraz zaliczeniem kolokwium przeprowadzonego na ostatnich zajęciach.
Egzamin:
Literatura:
ArcGIS Desctop Help: http://webhelp.esri.com/arcgisdesktop/9.3/index.cfm?TopicName=welcome 3D Analyst Tutorial ESRI Documentation Abdul-Rahman, Alias. Spatial data modelling for 3D GIS; Berlin Springer 2008. Aleksandra Tomaszewska, "Google SketchUp. Ćwiczenia praktyczne", 2009.
Witryna www przedmiotu:
Uwagi:

Efekty uczenia się