- Nazwa przedmiotu:
- Zaawansowane techniki tworzenia aplikacji baz danych
- Koordynator przedmiotu:
- dr inż. Maciej Gil, adiunkt
- Status przedmiotu:
- Fakultatywny dowolnego wyboru
- Poziom kształcenia:
- Studia II stopnia
- Program:
- Mechanika i Budowa Maszyn
- Grupa przedmiotów:
- Obieralne
- Kod przedmiotu:
- brak
- Semestr nominalny:
- 1 / rok ak. 2009/2010
- Liczba punktów ECTS:
- 2
- Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
- Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
- Język prowadzenia zajęć:
- polski
- Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
- Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
-
- Wykład30h
- Ćwiczenia0h
- Laboratorium0h
- Projekt0h
- Lekcje komputerowe0h
- Wymagania wstępne:
- Znajomość podstaw technologii relacyjnych baz danych.
- Limit liczby studentów:
- Cel przedmiotu:
- Studenci nabywają praktycznych umiejętności tworzenia aplikacji internetowych opartych na bazie Oracle i wykorzystujących platformę Application Express.
- Treści kształcenia:
- 1. Sposoby wykorzystania bazy danych w specjalistycznych środowiskach wspomagających prace projektowe przedsiębiorstwa. 2. Relacujne bazy danych w kontekście ich zastosowania w aplikacjach inżynierskich 3. Instalacja bazy danych, instalacja pakietu Application Express (APEX) 4. Podstawy SQL 5. Podstawy PL/SQL 6. Omówienie funkcjionalności pakietu APEX 7. Budowa przykładowej aplikacji bazodanowej tworzenie modelu danych. 8. Budowa przykładowej aplikacji bazodanowej tworzenie interfejsu użytkownika 9. Omówienie narzędzi APEX 10. Rozbudowa aplikacji APEX
- Metody oceny:
- brak
- Egzamin:
- Literatura:
- 1. Dokumentacja techniczna oracle, http://www.oracle.com 2. Pro Oracle Application Express, Scott J., Spendolini S. WydawnictwoApress, 2008. 3. Wprowadzenie do systemów baz danych, Date C..J, Wydanie II , WNT 2000 4. Oracle - łatwiejszy niż przypuszczasz, Gnybek J. Wydawnictwo Helion, 2006
- Witryna www przedmiotu:
- Uwagi:
Efekty uczenia się