- Nazwa przedmiotu:
- Chemia polimerów
- Koordynator przedmiotu:
- prof. dr hab. inż. Gabriel Rokicki
- Status przedmiotu:
- Obowiązkowy
- Poziom kształcenia:
- Studia II stopnia
- Program:
- Technologia Chemiczna
- Grupa przedmiotów:
- Funkcjonalne materiały polimerowe, elektroaktywne i wysokoenergetyczne
- Kod przedmiotu:
- brak
- Semestr nominalny:
- 1 / rok ak. 2009/2010
- Liczba punktów ECTS:
- 1
- Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
- Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
- Język prowadzenia zajęć:
- polski
- Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
- Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
-
- Wykład15h
- Ćwiczenia0h
- Laboratorium0h
- Projekt0h
- Lekcje komputerowe0h
- Wymagania wstępne:
- brak
- Limit liczby studentów:
- Cel przedmiotu:
- Celem wykładu jest opanowanie podstawowych i zaawansowanych typów polireakcji łańcuchowych i stopniowych prowadzących do liniowych, rozgałęzionych i usieciowanych związków wielkocząsteczkowych.
- Treści kształcenia:
- Celem wykładu jest opanowanie podstawowych i zaawansowanych typów polireakcji łańcuchowych i stopniowych prowadzących do liniowych, rozgałęzionych i usieciowanych związków wielkocząsteczkowych.
Przedmiot obejmuje następujące treści merytoryczne:
- Budowa chemiczna polimerów i ich podstawowe właściwości
- Definicje i nomenklatura
- Polireakcje łańcuchowe
- Polimeryzacja anionowa (polimeryzacja żyjąca)
- Polimeryzacja kationowa
- Polimeryzacja koordynacyjna
- Polimeryzacja monomerów niewinylowych
- Ważniejsze polimery otrzymywane metodą polimeryzacji łańcuchowej
- Polireakcje stopniowe (polikondensacja i poliaddycja stopniowa)
- Polimery otrzymywane z wykorzystaniem polireakcji stopniowych
- Polimery kondensacyjne
- Polimery otrzymywane w reakcji poliaddycji stopniowej
- Kopolimery kondensacyjne
- Proces sieciowania żywic reaktywnych
- Ważniejsze polimery usieciowane
- Degradacja polimerów
- Metody oceny:
- Egzamin pisemny (test)
- Egzamin:
- Literatura:
- brak
- Witryna www przedmiotu:
- Uwagi:
Efekty uczenia się