Nazwa przedmiotu:
Chemia polimerów
Koordynator przedmiotu:
prof. dr hab. inż. Gabriel Rokicki
Status przedmiotu:
Obowiązkowy
Poziom kształcenia:
Studia II stopnia
Program:
Technologia Chemiczna
Grupa przedmiotów:
Funkcjonalne materiały polimerowe, elektroaktywne i wysokoenergetyczne
Kod przedmiotu:
brak
Semestr nominalny:
1 / rok ak. 2009/2010
Liczba punktów ECTS:
1
Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
Język prowadzenia zajęć:
polski
Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
  • Wykład15h
  • Ćwiczenia0h
  • Laboratorium0h
  • Projekt0h
  • Lekcje komputerowe0h
Wymagania wstępne:
brak
Limit liczby studentów:
Cel przedmiotu:
Celem wykładu jest opanowanie podstawowych i zaawansowanych typów polireakcji łańcuchowych i stopniowych prowadzących do liniowych, rozgałęzionych i usieciowanych związków wielkocząsteczkowych.
Treści kształcenia:
Celem wykładu jest opanowanie podstawowych i zaawansowanych typów polireakcji łańcuchowych i stopniowych prowadzących do liniowych, rozgałęzionych i usieciowanych związków wielkocząsteczkowych. Przedmiot obejmuje następujące treści merytoryczne: - Budowa chemiczna polimerów i ich podstawowe właściwości - Definicje i nomenklatura - Polireakcje łańcuchowe - Polimeryzacja anionowa (polimeryzacja żyjąca) - Polimeryzacja kationowa - Polimeryzacja koordynacyjna - Polimeryzacja monomerów niewinylowych - Ważniejsze polimery otrzymywane metodą polimeryzacji łańcuchowej - Polireakcje stopniowe (polikondensacja i poliaddycja stopniowa) - Polimery otrzymywane z wykorzystaniem polireakcji stopniowych - Polimery kondensacyjne - Polimery otrzymywane w reakcji poliaddycji stopniowej - Kopolimery kondensacyjne - Proces sieciowania żywic reaktywnych - Ważniejsze polimery usieciowane - Degradacja polimerów
Metody oceny:
Egzamin pisemny (test)
Egzamin:
Literatura:
brak
Witryna www przedmiotu:
Uwagi:

Efekty uczenia się