Nazwa przedmiotu:
Sieci komputerowe i internet
Koordynator przedmiotu:
mgr inż. Tomasz Morawski
Status przedmiotu:
Obowiązkowy
Poziom kształcenia:
Studia II stopnia
Program:
Inżynieria Środowiska
Grupa przedmiotów:
Inżynieria Gazownictwa
Kod przedmiotu:
Semestr nominalny:
3 / rok ak. 2009/2010
Liczba punktów ECTS:
2
Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
Język prowadzenia zajęć:
polski
Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
  • Wykład0h
  • Ćwiczenia30h
  • Laboratorium0h
  • Projekt0h
  • Lekcje komputerowe0h
Wymagania wstępne:
Podstawy Informatyki
Limit liczby studentów:
Cel przedmiotu:
Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z podstawowymi zagadnieniami z zakresu sieci komputerowych oraz aktualnymi technologiami i programami wykorzystywanymi w sieci Internet
Treści kształcenia:
Wprowadzenie do sieci komputerowych. Architektura i topologia sieci. Pojęcie protokołu komunikacyjnego. Protokół TCP/IP. Serwery usług sieciowych – omówienie podstawowych usług sieciowych – mail, news, ftp, telnet, ssh, http, https, proxy. Oprzyrządowanie sieciowe: repeater, bridge, switch, router. Serwer DNS. Domeny. Koncepcja dokumentu hipertekstowego. Język HTML jako narzędzie opisu struktury dokumentu. Bezpieczeństwo pracy w sieci. Pojęcie polityki bezpieczeństwa: wirusy, rodzaje, ochrona FireWall Perspektywy rozwoju sieci lokalnych i Internetu. Przygotowywanie kabli oraz innych połączeń sieciowych. Instalacja/konfiguracja karty sieciowej w systemie Windows. Łączenie komputerów w sieci o różnej konfiguracji. Badanie zachowania się sieci lokalnej. Lokalizacja oraz rozwiązywanie problemów związanych z funkcjonowaniem lokalnej sieci komputerowej
Metody oceny:
Średnia ocen z ćwiczeń audytoryjnych oraz zajęć komputerowych
Egzamin:
Literatura:
Sieci komputerowe. Kompendium” Karol Krysiak, Helion 2003
Witryna www przedmiotu:
Uwagi:

Efekty uczenia się