- Nazwa przedmiotu:
- Programowanie gier
- Koordynator przedmiotu:
- dr Andrzej Pankowski
- Status przedmiotu:
- Fakultatywny ograniczonego wyboru
- Poziom kształcenia:
- Studia I stopnia
- Program:
- Ekonomia
- Grupa przedmiotów:
- Obieralne
- Kod przedmiotu:
- SIE 34.7/1
- Semestr nominalny:
- 6 / rok ak. 2009/2010
- Liczba punktów ECTS:
- 1
- Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
- Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
- Język prowadzenia zajęć:
- polski
- Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
- Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
-
- Wykład15h
- Ćwiczenia0h
- Laboratorium0h
- Projekt0h
- Lekcje komputerowe0h
- Wymagania wstępne:
- Przedmioty wprowadzające - wstęp do programowania, programowanie obiektowe
- Limit liczby studentów:
- Cel przedmiotu:
- Celem nauczania przedmiotu jest zaznajomienie z podstawowymi funkcjami biblioteki DirectX (DirectX Graphics, DirectSound i DirectInput).
- Treści kształcenia:
- Wprowadzenie do programowania w Windows i DirectX , grafika w DirectX, DirectInput i DirectSound, OpenGL, podstawowe algorytmy i struktury danych, matematyczne aspekty programowania gier, sztuczna inteligencja w grach, modelowanie fizyczne - pisanie gier opartych na prawach fizyki. Publikowanie gier.
- Metody oceny:
- Warunkiem zaliczenia przedmiotu jest uczestnictwo w co najmniej 80% zajęć oraz pozytywnie napisane dwa kolokwia. W przypadku niespełnienia wyżej wymienionych warunków student zobowiązany jest zgłosić się do prowadzącego przedmiot celem ustalenia terminu, zakresu, narzędzia i tematu do realizacji praktycznej.
- Egzamin:
- Literatura:
- 1.Hawkins K., Astle D.,OpenGL. Programowanie gier: Wyd. Helion 2003;
2.Freeze W., Visual Basic i DirectX. Programowanie gier w Windows:, Helion 2002
3.Bourge D. M., Fizyka dla programistów gier:, Helion 2003;
4.Brackeen D., Barker B., Vanhelsuwe L., Java. Tworzenie gier:, Helion 2004
- Witryna www przedmiotu:
- Uwagi:
Efekty uczenia się