Nazwa przedmiotu:
Programowanie gier
Koordynator przedmiotu:
dr Andrzej Pankowski
Status przedmiotu:
Fakultatywny ograniczonego wyboru
Poziom kształcenia:
Studia I stopnia
Program:
Ekonomia
Grupa przedmiotów:
Obieralne
Kod przedmiotu:
SIE 34.7/1
Semestr nominalny:
6 / rok ak. 2009/2010
Liczba punktów ECTS:
1
Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
Język prowadzenia zajęć:
polski
Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
  • Wykład15h
  • Ćwiczenia0h
  • Laboratorium0h
  • Projekt0h
  • Lekcje komputerowe0h
Wymagania wstępne:
Przedmioty wprowadzające - wstęp do programowania, programowanie obiektowe
Limit liczby studentów:
Cel przedmiotu:
Celem nauczania przedmiotu jest zaznajomienie z podstawowymi funkcjami biblioteki DirectX (DirectX Graphics, DirectSound i DirectInput).
Treści kształcenia:
Wprowadzenie do programowania w Windows i DirectX , grafika w DirectX, DirectInput i DirectSound, OpenGL, podstawowe algorytmy i struktury danych, matematyczne aspekty programowania gier, sztuczna inteligencja w grach, modelowanie fizyczne - pisanie gier opartych na prawach fizyki. Publikowanie gier.
Metody oceny:
Warunkiem zaliczenia przedmiotu jest uczestnictwo w co najmniej 80% zajęć oraz pozytywnie napisane dwa kolokwia. W przypadku niespełnienia wyżej wymienionych warunków student zobowiązany jest zgłosić się do prowadzącego przedmiot celem ustalenia terminu, zakresu, narzędzia i tematu do realizacji praktycznej.
Egzamin:
Literatura:
1.Hawkins K., Astle D.,OpenGL. Programowanie gier: Wyd. Helion 2003; 2.Freeze W., Visual Basic i DirectX. Programowanie gier w Windows:, Helion 2002 3.Bourge D. M., Fizyka dla programistów gier:, Helion 2003; 4.Brackeen D., Barker B., Vanhelsuwe L., Java. Tworzenie gier:, Helion 2004
Witryna www przedmiotu:
Uwagi:

Efekty uczenia się