- Nazwa przedmiotu:
- Synteza polimerów o kontrolowanej strukturze molekularnej i supramolekularnej i ich charakteryzacja
- Koordynator przedmiotu:
- dr inż. Ireneusz Wielgus dr inż. Ewa Zygadło-Monikowska dr inż. Paweł Parzuchowski dr inż. Andrzej Plichta
- Status przedmiotu:
- Fakultatywny dowolnego wyboru
- Poziom kształcenia:
- Studia II stopnia
- Program:
- Technologia Chemiczna
- Grupa przedmiotów:
- Funkcjonalne materiały polimerowe, elektroaktywne i wysokoenergetyczne
- Kod przedmiotu:
- brak
- Semestr nominalny:
- 2 / rok ak. 2009/2010
- Liczba punktów ECTS:
- 0
- Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
- Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
- Język prowadzenia zajęć:
- polski
- Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
- Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
-
- Wykład0h
- Ćwiczenia0h
- Laboratorium90h
- Projekt0h
- Lekcje komputerowe0h
- Wymagania wstępne:
- brak
- Limit liczby studentów:
- Cel przedmiotu:
- Celem zajęć jest zapoznanie studentów z metodami kontrolowania syntezy polimerów prowadzącymi do otrzymania układów o zadanej strukturze (ciężar cząsteczkowy, stopień rozgałęzienia, taktyczność) oraz charakteryzacja polimerów z wykorzystaniem technik rozproszenia światła.
- Treści kształcenia:
- Celem zajęć jest zapoznanie studentów z metodami kontrolowania syntezy polimerów prowadzącymi do otrzymania układów o zadanej strukturze (ciężar cząsteczkowy, stopień rozgałęzienia, taktyczność) oraz charakteryzacja polimerów z wykorzystaniem technik rozproszenia światła. Zajęcia obejmują następujące treści merytoryczne:
- synteza polimerów o kontrolowanej budowie;
- pomiar wielkości cząstek roztworu polimeru i wyznaczenie ciężaru cząsteczkowego;
- próba wyznaczenia przybliżonej geometrii makrocząsteczki w roztworze.
- Metody oceny:
- Sprawozdanie / seminarium
- Egzamin:
- Literatura:
- 1. W. Przygocki, Metody fizyczne badań polimerów, PWN, Warszawa, 1990.
- Witryna www przedmiotu:
- Uwagi:
Efekty uczenia się