Nazwa przedmiotu:
Formowanie materiałów pirotechnicznych
Koordynator przedmiotu:
dr inż. Paweł Maksimowski
Status przedmiotu:
Fakultatywny dowolnego wyboru
Poziom kształcenia:
Studia II stopnia
Program:
Technologia Chemiczna
Grupa przedmiotów:
Funkcjonalne materiały polimerowe, elektroaktywne i wysokoenergetyczne
Kod przedmiotu:
brak
Semestr nominalny:
2 / rok ak. 2009/2010
Liczba punktów ECTS:
0
Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
Język prowadzenia zajęć:
polski
Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
  • Wykład0h
  • Ćwiczenia0h
  • Laboratorium0h
  • Projekt0h
  • Lekcje komputerowe0h
Wymagania wstępne:
brak
Limit liczby studentów:
Cel przedmiotu:
Celem ćwiczeń będzie zapoznanie studentów z formowaniem sygnalizacyjnych mas pirotechnicznych, oznaczaniem wrażliwości tych mas na bodźce zewnętrzne oraz pokaz działania wybranych środków pirotechnicznych.
Treści kształcenia:
Celem ćwiczeń będzie zapoznanie studentów z formowaniem sygnalizacyjnych mas pirotechnicznych, oznaczaniem wrażliwości tych mas na bodźce zewnętrzne oraz pokaz działania wybranych środków pirotechnicznych. W trakcie ćwiczenia studenci przygotują różnego rodzaju masy pirotechniczne sygnalizacyjne (masy palące się o barwie żółtej, zielonej, czerwonej i niebieskiej). Wybrane otrzymane masy poddane zostaną badaniom nad wrażliwością ich na bodźce cieplne i mechaniczne (tarcie, uderzenie). Zaprasowane masy sprawdzone zostaną także pod kątem efektywności ich działania.
Metody oceny:
Zaliczenie
Egzamin:
Literatura:
1. A. Maranda, J. Nowaczewski, M. Syczewski, J. Statuch, B. Zygmunt, Chemia Stosowana - materiały wybuchowe - teoria, technologia zastosowanie, skrypt WAT, Warszawa, 1985. 2. A. Szydłowski, Podstawy pirotechniki, MON, Warszawa, 1957. 3. A. Szydłowski, Osnowy pirotechniki, "MASZINOSTROIENIE", Moskwa, 1973.
Witryna www przedmiotu:
Uwagi:

Efekty uczenia się