- Nazwa przedmiotu:
- Podstawy Budownictwa
- Koordynator przedmiotu:
- mgr inż. arch. Małgorzata Denis
- Status przedmiotu:
- Obowiązkowy
- Poziom kształcenia:
- Studia I stopnia
- Program:
- Gospodarka Przestrzenna
- Grupa przedmiotów:
- Obowiązkowe
- Kod przedmiotu:
- Semestr nominalny:
- 3 / rok ak. 2009/2010
- Liczba punktów ECTS:
- 1
- Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
- Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
- Język prowadzenia zajęć:
- polski
- Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
- Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
-
- Wykład15h
- Ćwiczenia0h
- Laboratorium0h
- Projekt0h
- Lekcje komputerowe0h
- Wymagania wstępne:
- Znajomośc podstaw rysunku technicznego oraz elementów kompozycji urbanistycznej.
- Limit liczby studentów:
- Cel przedmiotu:
- Student nabędzie umięjętności związane z zaprojektowaniem obiektów o różnych funkcjach w skali urbanistycznej. Umiejętności te, będą miezbędne przy wykonywaniu ćwiczen z zakresu planowania przestrzennego oraz projektu urbanistycznego.
- Treści kształcenia:
- Dzieje urbanistyki polskiej oraz powszechnej, od początków miasta do XX wieku, zakres terytorialny urbanistyki powszechnej został ograniczony do obszarów warunkujących w przeszłości polską kulturę urbanistyczną (starożytny Bliski Wschód, Grecja, Rzym, europejskie średniowiecze, epoka nowożytna), zakres tematyczny nie jest ograniczony do miast wielkich i najsłynniejszych, lecz obejmuje także miasta skromniejsze, podobne do tych jakie mogą stanowić w przyszłości przedmiot projektów absolwentów, szczególne miejsce zajmuje Warszawa.
- Metody oceny:
- Dwa sprawdziany na ósmym i piętnastym wykładzie w semestrze. Możliwa poprawa tylko jednego ze sprawdzianów w terminie ustalonym z prowadzącym. Ocenę łączną z przedmiotu ustala się licząc średnią arytmetyczną z dwóch sprawdzianów.
- Egzamin:
- Literatura:
- Koch W. „Style w architekturze”, Wyd. Świat Książki.
- Witryna www przedmiotu:
- Uwagi:
Efekty uczenia się