Nazwa przedmiotu:
Wybrane elementy kierowania zespołami pracowniczymi
Koordynator przedmiotu:
-
Status przedmiotu:
Fakultatywny ograniczonego wyboru
Poziom kształcenia:
Studia I stopnia
Program:
Gospodarka Przestrzenna
Grupa przedmiotów:
HES
Kod przedmiotu:
Semestr nominalny:
6 / rok ak. 2009/2010
Liczba punktów ECTS:
2
Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
Język prowadzenia zajęć:
polski
Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
  • Wykład30h
  • Ćwiczenia0h
  • Laboratorium0h
  • Projekt0h
  • Lekcje komputerowe0h
Wymagania wstępne:
Podstawowa wiedza z zakresu psychologii społecznej.
Limit liczby studentów:
Cel przedmiotu:
Zapoznanie się studentów z psychospołecznymi uwarunkowaniami efektywności zachowań pracowniczych oraz doskonalenie umiejętności kierowania pracą grupy.
Treści kształcenia:
1. Zespół pracowniczy jako mała grupa społeczna — cechy zespołu pracowniczego. 2. Planowanie i tworzenie zespołu — rekrutacja i dobór pracowników. 3. Wprowadzanie pracowników do zespołu — socjalizacja pracowników. 4. Cele, normy, pożądane umiejętności interpersonalne i więzi w zespole. 5. Struktura zespołu - struktura formalna i nieformalna. 6. Proces komunikowania się w zespołach - jak komunikować się skutecznie. 7. Style kierowania - uwarunkowania i zasady. 8. Podstawowe elementy oceniania pracowników. 9. Motywowanie pracowników - rodzaje, skuteczność poszczególnych metod. 10. Współdziałanie w zespole — metody pracy zespołowej, podejmowanie decyzji.
Metody oceny:
Praca zaliczeniowa.
Egzamin:
Literatura:
1. M. Gellert, C. Nowak: Zespół, GWP, Gdańsk, 2008, 2. M. Holliday Coaching, mentoring i zarządzanie. Jak rozwiązywać problemy i budować zespół, ONE PRESS, Warszawa, 2006, 3. W. Bańka, Operacyjne kierowanie pracownikami w organizacjach, Wydawnictwo Adam Marszałek, Warszawa, 2007.
Witryna www przedmiotu:
Uwagi:

Efekty uczenia się