Nazwa przedmiotu:
Programowanie i realizacja w planowaniu przestrzennym
Koordynator przedmiotu:
-
Status przedmiotu:
Obowiązkowy
Poziom kształcenia:
Studia I stopnia
Program:
Gospodarka Przestrzenna
Grupa przedmiotów:
Obowiązkowe
Kod przedmiotu:
Prof. dr hab. Wanda
Semestr nominalny:
5 / rok ak. 2009/2010
Liczba punktów ECTS:
3
Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
Język prowadzenia zajęć:
polski
Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
  • Wykład30h
  • Ćwiczenia0h
  • Laboratorium0h
  • Projekt0h
  • Lekcje komputerowe0h
Wymagania wstępne:
Podstawowe informacje z zakresu demografii, statystyki, socjologii
Limit liczby studentów:
Cel przedmiotu:
Znajomość problematyki programowania dla potrzeb gospodarki przestrzennej, zasad konstruowania programów przy uwzględnieniu uwarunkowań demograficznych, społecznych i ekonomicznych, podstaw teoretycznych i metodycznych przydatnych w planowaniu przestrzennym i projektowaniu urbanistycznym
Treści kształcenia:
Pojęcia prognoza – program, rodzaje prognoz, metody ich sporządzania, proces programowania rozwoju w ramach opracowań planistycznych, wiodące elementy programów rozwoju (standardy) uwarunkowania demograficzne, społeczne i ekonomiczne programowania rozwoju, zasady programowania potrzeb mieszkaniowych i terenów zabudowy mieszkaniowej, programowanie usług podstawowych na terenach mieszkaniowych, określanie potrzeb w zakresie infrastruktury społecznej, programowanie funkcji usługowych dla centrum miasta (dzielnicy), zasięg obsługi, obszar centrum, programowanie obszarów turystycznych, wpływ realizacji programów na rozwój przestrzenny miasta.
Metody oceny:
Egzamin.
Egzamin:
Literatura:
Lektura uzupełniająca dotycząca zagadnień mieszkalnictwa, usług, rekreacji i turystyki, materiały statystyczne (np. roczniki statystyczne)
Witryna www przedmiotu:
Uwagi:

Efekty uczenia się