Nazwa przedmiotu:
Prawo cywilne
Koordynator przedmiotu:
dr J. Skoneczny
Status przedmiotu:
Obowiązkowy
Poziom kształcenia:
Studia I stopnia
Program:
Geodezja i Kartografia
Grupa przedmiotów:
kierunkowe
Kod przedmiotu:
-
Semestr nominalny:
6 / rok ak. 2009/2010
Liczba punktów ECTS:
2
Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
Język prowadzenia zajęć:
polski
Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
  • Wykład30h
  • Ćwiczenia0h
  • Laboratorium0h
  • Projekt0h
  • Lekcje komputerowe0h
Wymagania wstępne:
wiedza o społeczeństwie w zakresie realizowanym w szkole średniej
Limit liczby studentów:
Cel przedmiotu:
- umiejętność pracy ze źródłami prawa powszechnie obowiązującego polskiego i Unii Europejskiej, znajomość najważniejszych zasad prawnych (zasad konstytucyjnych) i ich praktycznego funkcjonowania, znajomość budowy aktów administracyjnych i umów cywilnoprawnych, umiejętność pracy z orzecznictwem sądów powszechnych i sądów administracyjnych, znajomość zasad odpowiedzialności prawnej w różnych gałęziach prawa,- znajomość podstawowych pojęć występujących w różnych gałęziach prawa.
Treści kształcenia:
1. Podstawowe kodeksy i kodyfikacje 2. Podstawowe pojęcia prawa cywilnego 3. Formy czynności prawnych 4. Własność i jej ochrona 5. Ograniczone prawa rzeczowe 6. Księgi wieczyste 7. Ustrój administracji publicznej 8. Prawne formy działania administracji 9. Postępowanie administracyjne i sądowo-administracyjne 10. Egzekucja administracyjna
Metody oceny:
test, forma pisemna
Egzamin:
Literatura:
1. T. Stawecki, P. Winczorek, Wstęp do prawoznawstwa, C.H.Beck, Warszawa 2003; 2. J.Jabłońska-Bonca, Wprowadzenie do prawa, LexisNexis, Warszawa 2008; 3. J.Jabłońska-Bonca, Podstawy prawa dla ekonomistów i nie tylko, LewisNexis, Warszawa 2007; 4. A.Jamróz, Wstęp do prawoznawstwa, LexisNexis, Warszawa 2008.
Witryna www przedmiotu:
Uwagi:

Efekty uczenia się