Nazwa przedmiotu:
Elementy budownictwa
Koordynator przedmiotu:
Mgr inż. Tadeusz Grzybowski
Status przedmiotu:
Obowiązkowy
Poziom kształcenia:
Studia I stopnia
Program:
Geodezja i Kartografia
Grupa przedmiotów:
kierunkowe
Kod przedmiotu:
-
Semestr nominalny:
4 / rok ak. 2009/2010
Liczba punktów ECTS:
1
Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
Język prowadzenia zajęć:
polski
Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
  • Wykład30h
  • Ćwiczenia0h
  • Laboratorium0h
  • Projekt0h
  • Lekcje komputerowe0h
Wymagania wstępne:
ogólna znajomość problematyki budownictwa
Limit liczby studentów:
Cel przedmiotu:
zapoznanie słuchaczy z podstawowymi aktami prawnymi dotyczącymi procesów budowlanych i wymagań technicznych. Opis podstawowych elementów konstrukcji budynków, zapoznanie z terminologią budowlaną.
Treści kształcenia:
- Wymagania podstawowe dotyczące obiektów budowlanych w techniczno prawnych przepisach krajowych, opartych na Dyrektywie 89/106/EWG - Podstawowe funkcjonalno – konstrukcyjne elementy budynku - Układy konstrukcyjne budynku – układ podłużny, poprzeczny, szkieletowy - Ściany – rodzaje i klasyfikacja. Ściany nośne jednowarstwowe i wielowarstwowe, ściany samonośne, ściany osłonowe. - Wymagania odnośnie izolacji termicznej ścian – budownictwo energooszczędne - Posadowienie budynków – zasady ogólne posadowienie bezpośrednie – ławy ,stopy, ruszty, płyty, posadowienie pośrednie – pale studnie opuszczane - stropy: rodzaje i klasyfikacja, stropy drewniane, stalowo ceramiczne, żelbetowe - stropodachy pełne i wentylowane - dachy – rodzaje i klasyfikacja, drewniane więźby ciesielskie, dachy z elementów prefabrykowanych - schody, zasady i wymagania ogólne
Metody oceny:
zaliczenie wykładów
Egzamin:
Literatura:
Sieczkowski J . Nejman T. Ustroje budowlane. Wyd. Politechniki Warszawskiej Warszawa 2008.
Witryna www przedmiotu:
Uwagi:

Efekty uczenia się