- Nazwa przedmiotu:
- Nowe technologie w pomiarach realizacyjnych
- Koordynator przedmiotu:
- dr inż. Marek Woźniak
- Status przedmiotu:
- Obowiązkowy
- Poziom kształcenia:
- Studia II stopnia
- Program:
- Geodezja i Kartografia
- Grupa przedmiotów:
- Obowiązkowe
- Kod przedmiotu:
- brak
- Semestr nominalny:
- 2 / rok ak. 2009/2010
- Liczba punktów ECTS:
- 2
- Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
- Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
- Język prowadzenia zajęć:
- polski
- Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
- Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
-
- Wykład0h
- Ćwiczenia0h
- Laboratorium0h
- Projekt30h
- Lekcje komputerowe0h
- Wymagania wstępne:
- Znajomość instrumentoznawstów geodezyjnych oraz systemów pomiarowych
- Limit liczby studentów:
- Cel przedmiotu:
- Umiejętność projektowania i budowy podstawowych systemów pomiarowych w pomiarach geodezyjnych
- Treści kształcenia:
- Projekt1. Zapoznanie się ze specjalistycznymi zadaniami pomiarów inżynierskich i warsztatowych 2. Wykonanie pomiarów przy użyciu zestawów instrumentów geodezyjnych: tachimetrów skanujących, tachimetrów zmotoryzowanego nadzorowanych komputerem polowym w warunkach terenowych dla wybranego obiektu3. Zapoznanie się z prowadzeniem pomiarów realizacyjnych na przykładowych, realnych obiektach inżynierskich 4. Pomiary interferencyjne na bazie systemu ReniShaw5. Systemy RMS sterowane komputerem na przykładach systemów: MiniRMS, GeoEdit- RMS, RMS-GPC1 6. VideoTachimetria – zapoznanie się z systemem Imaging Station oraz programem Image Master Pro
- Metody oceny:
- Ocena wiedzy i umiejetności praktycznych w zakresie tematyki przedmiotu
- Egzamin:
- Literatura:
- 1.. Instrumentoznawstwo geodezyjne J.Szymoński PPWK Warszawa 1971 2. Strony internetowe producentów sprzętu geodezyjnego 3. Materiały szkoleniowe SISGEO, LEICA, TOPCON 4. Materiały Konferencyjne 5. Raporty z prac badawczych
- Witryna www przedmiotu:
- Uwagi:
Efekty uczenia się