- Nazwa przedmiotu:
- Marketing terytorialny
- Koordynator przedmiotu:
- dr Jadwiga Szymańska
- Status przedmiotu:
- Obowiązkowy
- Poziom kształcenia:
- Studia II stopnia
- Program:
- Gospodarka Przestrzenna
- Grupa przedmiotów:
- Obowiązkowe
- Kod przedmiotu:
- Semestr nominalny:
- 2 / rok ak. 2009/2010
- Liczba punktów ECTS:
- 1
- Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
- Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
- Język prowadzenia zajęć:
- polski
- Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
- Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
-
- Wykład15h
- Ćwiczenia0h
- Laboratorium0h
- Projekt0h
- Lekcje komputerowe0h
- Wymagania wstępne:
- Wiedza z ekonomii, o samorządzie terytorialnym
- Limit liczby studentów:
- Cel przedmiotu:
- Wiedza o podstawowych instrumentach marketingu terytorialnego oraz ich zastosowanie w praktyce na wybranych przykładach
- Treści kształcenia:
- Marketing – podstawowe pojęcia. Teorie marketingu, badania marketingowe. Działania marketingowe. Koncepcja marketingu terytorialnego – charakterystyka. Koncepcje i zasady marketingu a marketing terytorialny. Cele, czynniki rozwoju marketingu terytorialnego. Rola marketingu w rozwoju gospodarczym regionu. Pozycja konkurencyjna i zdolność konkurencyjna gospodarki, kraju, regionu. Ocena atrakcyjności rynków, krajów, regionów. Branding narodowy. Marka kraju, marka regionu, marka miasta. Instrumenty terytorialnego marketingu mix – produkt, cena, promocja, dystrybucja, personel.
- Metody oceny:
- 1 kolokwium w semestrze
- Egzamin:
- Literatura:
- 1. Andrzej Szromnik, Marketing terytorialny. Miasto i region na rynku, 2007, Oficyna a Wolters Kluwer business. 2. Simon Anholt. Tożsamość konkurencyjna. Nowe spojrzenie na markę, 2007, Warszawa. 3. Wally Olins, O marce, 2004, Warszawa.
- Witryna www przedmiotu:
- Uwagi:
Efekty uczenia się