Nazwa przedmiotu:
Planowanie przedsięwzięć biznesowych, przedsiębiorczość
Koordynator przedmiotu:
Mgr Michał Staniszewski
Status przedmiotu:
Obowiązkowy
Poziom kształcenia:
Studia I stopnia
Program:
Inżynieria Materiałowa
Grupa przedmiotów:
Obowiązkowe
Kod przedmiotu:
Semestr nominalny:
7 / rok ak. 2009/2010
Liczba punktów ECTS:
2
Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
Język prowadzenia zajęć:
polski
Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
  • Wykład0h
  • Ćwiczenia30h
  • Laboratorium0h
  • Projekt0h
  • Lekcje komputerowe0h
Wymagania wstępne:
brak
Limit liczby studentów:
Cel przedmiotu:
Rozpoczęcie i prowadzenie działalności gospodarczej nie jest zadaniem łatwym. Sporządzenie dobrego biznesplanu może być punktem wyjścia do realizacji pomysłu na biznes który w trudnych warunkach rynkowych osiągnie sukces. Celem zajęć jest zapoznanie studentów z zagadnieniami związanymi z procesem budowania biznesplanów oraz zdobycie wiedzy i umiejętności tworzenia biznesplanów.
Treści kształcenia:
1.Działania biznesowe a rozwój zrównoważony 2.Planowanie przedsięwzięć biznesowych 3.Istota, funkcje i cele sporządzania biznesplanów 4.Zasady metodyczne przygotowania biznesplanów 5.Struktura i elementy składowe biznesplanów 6.Błędy i czynniki ryzyka przy sporządzaniu biznesplanów 7.Analiza i ocena biznesplanów 8.Typowe zastosowania biznesplanów 9.Plan finansowy w biznesplanach 10.Biznesplan sporządzany dla banków 11.Biznesplan dla projektów współfinansowanych ze środków UE 12.Biznesplany wg standardu UNIDO 13.Rejestracja działalności gospodarczej 14.Finansowanie pomysłu na biznes 15.Prezentacja koncepcji biznesowej
Metody oceny:
Test i prezentacja koncepcji biznesowej
Egzamin:
Literatura:
1.M. Ciechan-Kujawa, Biznes plan: standardy i praktyka, Towarzystwo Naukowe Organizacji i Kierownictwa "Dom Organizatora", Toruń 2007. 2.A. Czepurko, J.Łukaszewicz, Biznesplan - w praktyce zarządzania firmą, Wyższa Szkoła Handlu i 3.M. Tokarski, J. Wójcik, A. Tokarski, Jak solidnie przygotować profesjonalny biznesplan, CEDEWU, 2007, 4. red. Marecki K., Wieloch M., Biznesplan elementy planowania działalności rozwojowej, SGH, Warszawa 2008.
Witryna www przedmiotu:
Uwagi:

Efekty uczenia się