Nazwa przedmiotu:
Podstawy marketingu
Koordynator przedmiotu:
Dr Maria Gasińska
Status przedmiotu:
Obowiązkowy
Poziom kształcenia:
Studia I stopnia
Program:
Zarządzanie
Grupa przedmiotów:
wspólna
Kod przedmiotu:
POMAR
Semestr nominalny:
2 / rok ak. 2009/2010
Liczba punktów ECTS:
3
Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
Język prowadzenia zajęć:
polski
Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
  • Wykład30h
  • Ćwiczenia0h
  • Laboratorium0h
  • Projekt0h
  • Lekcje komputerowe0h
Wymagania wstępne:
Słowa kluczowe (prerekwizyty): rynek; typy rynku; przedsiębiorstwo; firma: zarządzanie; zarządzanie przedsiębiorstwem; funkcje przedsiębiorstwa; produkt; cykl życia produktu; marka i znak towarowy; opakowani; analiza SWOT; portfelowa analiza; cen rodzaje; cenowa i dochodowa elastyczność popytu; konkurencja; typy konkurencji; analiza strategiczna firmy; pozycja konkurencyjna
Limit liczby studentów:
Cel przedmiotu:
Poznanie struktury jednej z funkcji współczesnego przedsiębiorstwa jaką jest marketing. Rozumienie specyfiki elementów marketingu mix jako narzędzia oddziaływania firmy na rynek. Umiejętność wykorzystania wiedzy dla budowy i realizacji strategii działania na rynku.
Treści kształcenia:
brak
Metody oceny:
brak
Egzamin:
Literatura:
1. J. Mazur, A. Sznajder: Marketingowa orientacja przedsiębiorstwa. WSHiP 1998 2. P. Kotler: Marketing. Analiza, planowanie, wdrażanie i kontrola. Felberg SJA 1999 3. A. Olejnik-Merty: Zarządzanie marketingowe małym i średnim przedsiębiorstwem. Difin, 1999 4. I. Penc-Pietrzak: Strategie zarządzania marketingiem. Key Text, 1999 5. A. Sznajder: Euromarketing.
Witryna www przedmiotu:
Uwagi:

Efekty uczenia się