- Nazwa przedmiotu:
- Podstawy marketingu
- Koordynator przedmiotu:
- Dr Maria Gasińska
- Status przedmiotu:
- Obowiązkowy
- Poziom kształcenia:
- Studia I stopnia
- Program:
- Zarządzanie
- Grupa przedmiotów:
- wspólna
- Kod przedmiotu:
- POMAR
- Semestr nominalny:
- 2 / rok ak. 2009/2010
- Liczba punktów ECTS:
- 3
- Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
- Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
- Język prowadzenia zajęć:
- polski
- Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
- Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
-
- Wykład30h
- Ćwiczenia0h
- Laboratorium0h
- Projekt0h
- Lekcje komputerowe0h
- Wymagania wstępne:
- Słowa kluczowe (prerekwizyty):
rynek; typy rynku; przedsiębiorstwo; firma: zarządzanie; zarządzanie przedsiębiorstwem; funkcje przedsiębiorstwa; produkt; cykl życia produktu; marka i znak towarowy; opakowani; analiza SWOT; portfelowa analiza; cen rodzaje; cenowa i dochodowa elastyczność popytu; konkurencja; typy konkurencji; analiza strategiczna firmy; pozycja konkurencyjna
- Limit liczby studentów:
- Cel przedmiotu:
- Poznanie struktury jednej z funkcji współczesnego przedsiębiorstwa jaką jest marketing. Rozumienie specyfiki elementów marketingu mix jako narzędzia oddziaływania firmy na rynek. Umiejętność wykorzystania wiedzy dla budowy i realizacji strategii działania na rynku.
- Treści kształcenia:
- brak
- Metody oceny:
- brak
- Egzamin:
- Literatura:
- 1. J. Mazur, A. Sznajder: Marketingowa orientacja przedsiębiorstwa. WSHiP 1998
2. P. Kotler: Marketing. Analiza, planowanie, wdrażanie i kontrola. Felberg SJA 1999
3. A. Olejnik-Merty: Zarządzanie marketingowe małym i średnim przedsiębiorstwem. Difin, 1999
4. I. Penc-Pietrzak: Strategie zarządzania marketingiem. Key Text, 1999
5. A. Sznajder: Euromarketing.
- Witryna www przedmiotu:
- Uwagi:
Efekty uczenia się