Nazwa przedmiotu:
Badania marketingowe
Koordynator przedmiotu:
Dr Maria Gasińska
Status przedmiotu:
Obowiązkowy
Poziom kształcenia:
Studia I stopnia
Program:
Zarządzanie
Grupa przedmiotów:
wspólna
Kod przedmiotu:
BAMAR
Semestr nominalny:
3 / rok ak. 2009/2010
Liczba punktów ECTS:
2
Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
Język prowadzenia zajęć:
polski
Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
  • Wykład0h
  • Ćwiczenia15h
  • Laboratorium0h
  • Projekt0h
  • Lekcje komputerowe0h
Wymagania wstępne:
Słowa kluczowe (prerekwizyty): rynek i jego typy; przedsiębiorstwo; zarządzanie przedsiębiorstwem; funkcje przedsiębiorstwa; analiza SWOT; analizy portfelowe; konkurencja i jej rodzaje konkurencji; analiza strategiczna firmy; pozycja konkurencyjna, badanie rynkowe; badanie marketingowe; kwestionariusz; ankieta; hipoteza badawcza; grupa docelowa; badanie pierwotne; badanie wtórne; firmy badawcze; wywiadownie gospodarcze; biznes plan; plan marketingowy.
Limit liczby studentów:
Cel przedmiotu:
Opanowanie podstawowych metod i praktycznych sposobów postępowania badawczego mającego na celu wykonanie rozpoznania rynkowego lub badania marketingowego. Pozyskane umiejętności pozwolą uczestniczyć w całym cyklu badawczym lub rozumieć jego istotę i potrzebę w przypadku wykonawstwa zewnętrznego.
Treści kształcenia:
LABORATORIUM 1. Badania marketingowe a badania rynku. 2. Wybór metody badawczej. 3. Organizacja badania marketingowego. 4. Analiza wyników badania. 5. Raport z badania marketingowego. 6. Rynek badań marketingowych. 7. Badania marketingowe dla potrzeb planu marketingowego i biznes planu. 8. Praca końcowa.
Metody oceny:
brak
Egzamin:
Literatura:
1. S. Kaczmarczyk: Badania marketingowe, metody i techniki. PWE, Warszawa 1998 2. E. Duliniec: Badania marketingowe w zarządzaniu przedsiębiorstwem. PWN 1997 3. Z. Kędzior: Badania marketingowe w praktyce. PWE 1996 4. S. Młynarski: Metody badań marketingowych. PWN 1990 5. J. S. Schroeder: Badania marketingowe rynków zagranicznych. Wyd. Akademii Ekonomicznej w Poznaniu, 1996
Witryna www przedmiotu:
Uwagi:

Efekty uczenia się