- Nazwa przedmiotu:
- Badania marketingowe
- Koordynator przedmiotu:
- Dr Maria Gasińska
- Status przedmiotu:
- Obowiązkowy
- Poziom kształcenia:
- Studia I stopnia
- Program:
- Zarządzanie
- Grupa przedmiotów:
- wspólna
- Kod przedmiotu:
- BAMAR
- Semestr nominalny:
- 3 / rok ak. 2009/2010
- Liczba punktów ECTS:
- 2
- Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
- Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
- Język prowadzenia zajęć:
- polski
- Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
- Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
-
- Wykład0h
- Ćwiczenia15h
- Laboratorium0h
- Projekt0h
- Lekcje komputerowe0h
- Wymagania wstępne:
- Słowa kluczowe (prerekwizyty):
rynek i jego typy; przedsiębiorstwo; zarządzanie przedsiębiorstwem; funkcje przedsiębiorstwa; analiza SWOT; analizy portfelowe; konkurencja i jej rodzaje konkurencji; analiza strategiczna firmy; pozycja konkurencyjna, badanie rynkowe; badanie marketingowe; kwestionariusz; ankieta; hipoteza badawcza; grupa docelowa; badanie pierwotne; badanie wtórne; firmy badawcze; wywiadownie gospodarcze; biznes plan; plan marketingowy.
- Limit liczby studentów:
- Cel przedmiotu:
- Opanowanie podstawowych metod i praktycznych sposobów postępowania badawczego mającego na celu wykonanie rozpoznania rynkowego lub badania marketingowego. Pozyskane umiejętności pozwolą uczestniczyć w całym cyklu badawczym lub rozumieć jego istotę i potrzebę w przypadku wykonawstwa zewnętrznego.
- Treści kształcenia:
- LABORATORIUM
1. Badania marketingowe a badania rynku.
2. Wybór metody badawczej.
3. Organizacja badania marketingowego.
4. Analiza wyników badania.
5. Raport z badania marketingowego.
6. Rynek badań marketingowych.
7. Badania marketingowe dla potrzeb planu marketingowego i biznes planu.
8. Praca końcowa.
- Metody oceny:
- brak
- Egzamin:
- Literatura:
- 1. S. Kaczmarczyk: Badania marketingowe, metody i techniki. PWE, Warszawa 1998
2. E. Duliniec: Badania marketingowe w zarządzaniu przedsiębiorstwem. PWN 1997
3. Z. Kędzior: Badania marketingowe w praktyce. PWE 1996
4. S. Młynarski: Metody badań marketingowych. PWN 1990
5. J. S. Schroeder: Badania marketingowe rynków zagranicznych. Wyd. Akademii
Ekonomicznej w Poznaniu, 1996
- Witryna www przedmiotu:
- Uwagi:
Efekty uczenia się