Nazwa przedmiotu:
Strategia rozwoju przedsiębiorstwa
Koordynator przedmiotu:
Dr inż. Tadeusz Kubik
Status przedmiotu:
Obowiązkowy
Poziom kształcenia:
Studia I stopnia
Program:
Zarządzanie
Grupa przedmiotów:
Zarządzanie przedsiębiorstwem
Kod przedmiotu:
STROP
Semestr nominalny:
5 / rok ak. 2009/2010
Liczba punktów ECTS:
3
Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
Język prowadzenia zajęć:
polski
Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
  • Wykład30h
  • Ćwiczenia0h
  • Laboratorium0h
  • Projekt0h
  • Lekcje komputerowe0h
Wymagania wstępne:
Słowa kluczowe (prerekwizyty): przedsiębiorstwo, rynek, marketing, reklama, promocja, formy organizacyjno-prawne podmiotów gospodarczych, kapitał firmy, system zarządzania, struktura organizacyjna, majątek trwały, majątek obrotowy, bilans, rachunek wyników, przepływy finansowe, internet.
Limit liczby studentów:
Cel przedmiotu:
Poznanie procedur formułowania strategii rozwoju przedsiębiorstwa z uwzględnieniem jego wewnętrznych ograniczeń i wymagań otoczenia. Zaznajomienie się z warunkami funkcjonowania nowoczesnego przedsiębiorstwa w warunkach gospodarki rynkowej. Przedmiot dostarcza wiedzy o procedurach formułowania strategii przedsiębiorstwa z wykorzystaniem metod dostępnych w literaturze oraz pokazuje praktyczne aspekty projektowania strategii (wewnętrzne ograniczenia przedsiębiorstwa, wymagania otoczenia przedsiębiorstwa).
Treści kształcenia:
WYKŁAD 1. Wprowadzenie. 2. Opis przedsiębiorstwa. 3. Budowanie profilu konkurencyjnego przedsiębiorstwa. 4. Metody oceny opłacalności przedsięwzięć rozwojowych. 5. Plan biznesowy przedsiębiorstwa - wiadomości podstawowe. 6. Plan biznesowy - I część opisowa. 7. Plan biznesowy przedsiębiorstwa - II część opisowa. 8. Plan biznesowy przedsiębiorstwa - część finansowa. 9. Strategia w biznesie międzynarodowym. 10. Model strategii przedsiębiorstwa. 11. Strategia marki. 12. Strategia rozwoju przedsiębiorstwa w erze internetu. 13. Przedsiębiorstwo przyszłości - wykorzystanie internetu. 14. Formułowanie strategii w biznesie. 15. Podsumowanie.
Metody oceny:
brak
Egzamin:
Literatura:
1. W.J. Pazio: Analiza finansowa i ocena efektywności projektów inwestycyjnych przedsiębiorstw, wyd. II, OfWPW, Warszawa 2002. 2. M. Siudak: Zarządzanie finansami przedsiębiorstwa, OWPW, Warszawa 1999. 3. A. Jarugowa, J. Sobańska, R. Sochacka: Metody kalkulacji kosztów, ceny, decyzji, PWE, Warszawa 1995. 4. R. Machała: Praktyczne zarządzanie finansami firmy, Wyd. Naukowe PWN, Warszawa 2001. 5. Prognozowanie gospodarcze. Metody i zastosowania. Pr. zb. pod red. M. Cieślak, Wyd. Naukowe PWN, Warszawa 2002. 6. J.I win, Z. Niedzielski: Majątek trwały. Amortyzacja i inwestycje rzeczowe w finansach przedsiębiorstw, Wyd. Naukowe PWN, Warszawa 2002.
Witryna www przedmiotu:
Uwagi:

Efekty uczenia się