- Nazwa przedmiotu:
- Strategia rozwoju przedsiębiorstwa
- Koordynator przedmiotu:
- Dr inż. Tadeusz Kubik
- Status przedmiotu:
- Obowiązkowy
- Poziom kształcenia:
- Studia I stopnia
- Program:
- Zarządzanie
- Grupa przedmiotów:
- Zarządzanie przedsiębiorstwem
- Kod przedmiotu:
- STROP
- Semestr nominalny:
- 5 / rok ak. 2009/2010
- Liczba punktów ECTS:
- 3
- Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
- Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
- Język prowadzenia zajęć:
- polski
- Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
- Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
-
- Wykład30h
- Ćwiczenia0h
- Laboratorium0h
- Projekt0h
- Lekcje komputerowe0h
- Wymagania wstępne:
- Słowa kluczowe (prerekwizyty):
przedsiębiorstwo, rynek, marketing, reklama, promocja, formy organizacyjno-prawne podmiotów gospodarczych, kapitał firmy, system zarządzania, struktura organizacyjna, majątek trwały, majątek obrotowy, bilans, rachunek wyników, przepływy finansowe, internet.
- Limit liczby studentów:
- Cel przedmiotu:
- Poznanie procedur formułowania strategii rozwoju przedsiębiorstwa z uwzględnieniem jego wewnętrznych ograniczeń i wymagań otoczenia. Zaznajomienie się z warunkami funkcjonowania nowoczesnego przedsiębiorstwa w warunkach gospodarki rynkowej. Przedmiot dostarcza wiedzy o procedurach formułowania strategii przedsiębiorstwa z wykorzystaniem metod dostępnych w literaturze oraz pokazuje praktyczne aspekty projektowania strategii (wewnętrzne ograniczenia przedsiębiorstwa, wymagania otoczenia przedsiębiorstwa).
- Treści kształcenia:
- WYKŁAD
1. Wprowadzenie.
2. Opis przedsiębiorstwa.
3. Budowanie profilu konkurencyjnego przedsiębiorstwa.
4. Metody oceny opłacalności przedsięwzięć rozwojowych.
5. Plan biznesowy przedsiębiorstwa - wiadomości podstawowe.
6. Plan biznesowy - I część opisowa.
7. Plan biznesowy przedsiębiorstwa - II część opisowa.
8. Plan biznesowy przedsiębiorstwa - część finansowa.
9. Strategia w biznesie międzynarodowym.
10. Model strategii przedsiębiorstwa.
11. Strategia marki.
12. Strategia rozwoju przedsiębiorstwa w erze internetu.
13. Przedsiębiorstwo przyszłości - wykorzystanie internetu.
14. Formułowanie strategii w biznesie.
15. Podsumowanie.
- Metody oceny:
- brak
- Egzamin:
- Literatura:
- 1. W.J. Pazio: Analiza finansowa i ocena efektywności projektów inwestycyjnych przedsiębiorstw, wyd. II, OfWPW, Warszawa 2002.
2. M. Siudak: Zarządzanie finansami przedsiębiorstwa, OWPW, Warszawa 1999.
3. A. Jarugowa, J. Sobańska, R. Sochacka: Metody kalkulacji kosztów, ceny, decyzji, PWE, Warszawa 1995.
4. R. Machała: Praktyczne zarządzanie finansami firmy, Wyd. Naukowe PWN, Warszawa 2001.
5. Prognozowanie gospodarcze. Metody i zastosowania. Pr. zb. pod red. M. Cieślak, Wyd. Naukowe PWN, Warszawa 2002.
6. J.I win, Z. Niedzielski: Majątek trwały. Amortyzacja i inwestycje rzeczowe w finansach przedsiębiorstw, Wyd. Naukowe PWN, Warszawa 2002.
- Witryna www przedmiotu:
- Uwagi:
Efekty uczenia się