Nazwa przedmiotu:
Marketing wyrobów przemysłowych
Koordynator przedmiotu:
dr inż. Jarosław Domański
Status przedmiotu:
Obowiązkowy
Poziom kształcenia:
Studia I stopnia
Program:
Zarządzanie
Grupa przedmiotów:
Transfer technologii i zarządzanie innowacjami
Kod przedmiotu:
MAWYP
Semestr nominalny:
4 / rok ak. 2009/2010
Liczba punktów ECTS:
3
Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
Język prowadzenia zajęć:
polski
Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
  • Wykład15h
  • Ćwiczenia15h
  • Laboratorium0h
  • Projekt0h
  • Lekcje komputerowe0h
Wymagania wstępne:
Słowa kluczowe (prerekwizyty): marketing, rynek, wyrób, przedsiębiorstwo, analiza, strategia, segmentacja, dystrybucja, promocja, cena, produkt, plan, cele, konkurencja, SWOT, kontrola
Limit liczby studentów:
Cel przedmiotu:
Zapoznanie studentów z charakterystyką marketingu na rynku dóbr przemysłowych. Utrwalenie wiadomości poprzez projekt planu marketingowego dla konkretnego przedsiębiorstwa.
Treści kształcenia:
W15 1. Charakterystyka marketingu przemysłowego 2. Relacje klient-dostawca w procesie zakupów przemysłowych 3. Polityka produktu na rynku dóbr przemysłowych 4. Promocja w marketingu przemysłowym 5. Dystrybucja w marketingu przemysłowym 6. Kształtowanie ceny na rynku dóbr przemysłowych C15 1. Wprowadzenie do Projektu - Plan Marketingowy 2. Plan marketingowy - analiza bieżącej sytuacji marketingowej 3. Plan marketingowy - analiza SWOT i cele planu 4. Plan marketingowy - strategie marketingowe 5. Plan marketingowy - plany operacyjne 6. Plan marketingowy - prognoza zysków i strat oraz kontrola
Metody oceny:
brak
Egzamin:
Literatura:
brak
Witryna www przedmiotu:
Uwagi:

Efekty uczenia się