Nazwa przedmiotu:
Systemy informatyczne zarządzania
Koordynator przedmiotu:
dr inż. Jerzy Kuta
Status przedmiotu:
Obowiązkowy
Poziom kształcenia:
Studia II stopnia
Program:
Energetyka
Grupa przedmiotów:
Obowiązkowe
Kod przedmiotu:
NS559
Semestr nominalny:
3 / rok ak. 2009/2010
Liczba punktów ECTS:
2
Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
Język prowadzenia zajęć:
polski
Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
  • Wykład30h
  • Ćwiczenia0h
  • Laboratorium0h
  • Projekt0h
  • Lekcje komputerowe0h
Wymagania wstępne:
NS543 - Pracownia informatyczna 2 (PINF2)
Limit liczby studentów:
Cel przedmiotu:
Po zaliczeniu przedmiotu student będzie potrafił ocenić złożoność, cel stosowania i przydatność systemu ERP, będzie znał większość stosowanych systemów ERP, będzie potrafił określić wymagania systemów do realizacji konkretnych zadań, będzie potrafił wykonywać za pomącą języka SQL podstawowe operacje na bazach danych, będzie potrafił zaprojektować prosty system CRM
Treści kształcenia:
Informatyczne bazy programowe dla systemów zarządzania. Systemy zarządzania bazami danych. Język SQL Historia i rozwój systemów MRP, CRM, ERP Typowe moduły i ich zadania. Moduły gospodarki remontowej i materiałowej. Prezentacja wybranego systemu informatycznego. Projekt systemu CRM Integracja systemu zarządzania z systemem sterowania. Portal internetowy w zarządzaniu przedsiębiorstwem
Metody oceny:
2 sprawdziany pisemne Praca własna: referat na temat wybranego modułu systemu ERP ….
Egzamin:
Literatura:
1. J. Kisielnicki. Systemy Informatyczne zarządzania 2. Adamczewski P.: Zintegrowane systemy informatyczne w praktyce. MIKOM 2003 Dodatkowe literatura: 3. Materiały na stronie http://www.itc.pw.edu.pl/Pracownicy/Naukowo-dydaktyczni/Kuta-Jerzy/Materialy-dla-studentow 4. Materiały dostarczone przez wykładowcę
Witryna www przedmiotu:
Uwagi:

Efekty uczenia się