Nazwa przedmiotu:
Wytrzymałość silników lotniczych
Koordynator przedmiotu:
prof. dr hab. inż. Marek Żochowski
Status przedmiotu:
Obowiązkowy
Poziom kształcenia:
Studia II stopnia
Program:
Lotnictwo i Kosmonautyka
Grupa przedmiotów:
Obowiązkowe
Kod przedmiotu:
NS650
Semestr nominalny:
2 / rok ak. 2009/2010
Liczba punktów ECTS:
4
Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
Język prowadzenia zajęć:
polski
Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
  • Wykład30h
  • Ćwiczenia0h
  • Laboratorium0h
  • Projekt0h
  • Lekcje komputerowe0h
Wymagania wstępne:
Limit liczby studentów:
Cel przedmiotu:
Po zaliczeniu przedmiotu student powinien potrafić przeprowadzić podstawowe analizy wytrzymałościowe podstawowych elementów silników tłokowych i turbinowych.
Treści kształcenia:
Elementy Wytrzymałościowe tłokowych i turbinowych silników lotniczych. Obciążenia. Wymagania wytrzymałościowe. Łopatki, tarcze wirujące o stałej, skokowo i w sposób ciągły zmiennej grubości obciążone termicznie. Praca tarcz poza granicami plastyczności materiału. Praca zgięciowa powłoki walcowej obciążonej termicznie. Praca wytrzymałościowa zespołów płyt tarcz i powłok. Drgania giętne i skrętne, obroty krytyczne.
Metody oceny:
zadania domowe, zaliczenie Praca własna: zadania domowe
Egzamin:
Literatura:
1. Bijak-Żochowski M., Jaworski A., Krzesiński G., Zagrajek T.: Mechanika Materiałów i Konstrukcji, Oficyna Wydawnicza Politechniki Warszawskiej, Warszawa, 2006. 2. Lipka J.: Wytrzymałość Maszyn Wirnikowych, Wyd. Naukowo- Techniczne 1967. Dodatkowe literatura: 1. Brzoska Z.: Wytrzymałość Materiałów, PWN, Warszawa, 1979.
Witryna www przedmiotu:
Uwagi:

Efekty uczenia się