Nazwa przedmiotu:
Sterowanie procesami dyskretnymi
Koordynator przedmiotu:
dr inż. Wieńczysław Kościelny
Status przedmiotu:
Obowiązkowy
Poziom kształcenia:
Studia I stopnia
Program:
Automatyka i Robotyka
Grupa przedmiotów:
Obowiązkowe
Kod przedmiotu:
brak
Semestr nominalny:
6 / rok ak. 2009/2010
Liczba punktów ECTS:
3
Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
Język prowadzenia zajęć:
polski
Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
  • Wykład15h
  • Ćwiczenia0h
  • Laboratorium0h
  • Projekt15h
  • Lekcje komputerowe0h
Wymagania wstępne:
Wymagana znajomość zagadnień z zakresu podstaw automatyki.
Limit liczby studentów:
Cel przedmiotu:
Umiejętność identyfikacji problemu automatyzacji w zakresie procesów dyskretnych, oceny metodyki doboru środków technicznych i realizacji sterowania.
Treści kształcenia:
1. Układy kombinacyjne. 2. Układy asynchroniczne. 3. Układy synchroniczne. 4. Układy mikroprogramowalne. 5. Systemy współbieżne.
Metody oceny:
Egzamin (na specjalnościach Automatyka i Informatyka Przemysłowa), na podstawie kolokwiów na specjalności Robotyka.
Egzamin:
Literatura:
1. Barczyk J.: Automatyzacja procesów dyskretnych. Oficyna Wydawnicza PW, Warszawa 2003 2. Kościelny W.: Podstawy automatyki, część II. Wydawnictwa Politechniki Warszawskiej, 1984 3. Kowalowski H. i inni: Automatyzacja dyskretnych procesów przemysłowych. WNT, Warszawa 1984 4. Mikulczyński T., Samsonowicz Z.: Automatyzacja dyskretnych procesów produkcyjnych. WNT, Warszawa 1997 5. Misiurewicz P.: Podstawy techniki cyfrowej. WNT, Warszawa 1982 6. Świder J., Wszołek G.: Metodyczny zbiór zadań laboratoryjnych i projektowych ze sterowania procesami technologicznymi. Wydawnictwo Politechniki Śląskiej, Gliwice 2003 7. Traczyk W.: Układy cyfrowe automatyki. WNT, Warszawa 1974 8. Zieliński C.: Podstawy projektowania układów cyfrowych. PWN, Warszawa, 2003
Witryna www przedmiotu:
Uwagi:

Efekty uczenia się