Nazwa przedmiotu:
Wprowadzenie do mechatroniki
Koordynator przedmiotu:
prof. dr hab. inż. Stanisław Radkowski, profesor
Status przedmiotu:
Obowiązkowy
Poziom kształcenia:
Studia I stopnia
Program:
Mechanika i Budowa Maszyn
Grupa przedmiotów:
Obowiązkowe
Kod przedmiotu:
brak
Semestr nominalny:
3 / rok ak. 2009/2010
Liczba punktów ECTS:
2
Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
Język prowadzenia zajęć:
polski
Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
  • Wykład30h
  • Ćwiczenia0h
  • Laboratorium0h
  • Projekt0h
  • Lekcje komputerowe0h
Wymagania wstępne:
Wymagana jest znajomość podstaw mechaniki, mechaniki płynów, elektroniki oraz informatyki.
Limit liczby studentów:
Cel przedmiotu:
Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z budową i funkcjonalnym opisem układów mechatronicznych. Omówione zostaną sposoby integracji podukładów mechanicznych, hydraulicznych, elektrycznych i informatycznych w złożone systemy mechatroniczne oraz sposoby sterowania nimi. Przedstawione zostaną podstawy projektowania układów mechatronicznych podstawy programowe i pomiarów zarówno wielkości dynamicznych jak i wolnozmiennych wraz z praktycznymi ich realizacjami.
Treści kształcenia:
W: Budowa i funkcjonalny opis układów mechatronicznych. Sposoby integracji podukładów mechanicznych, hydraulicznych, elektrycznych i informatycznych w złożone systemy mechatroniczne oraz sposoby sterowania nimi. Podstawy projektowania układów mechatronicznych podstawy programowe i pomiarów zarówno wielkości dynamicznych jak i wolnozmiennych wraz z praktycznymi ich realizacjami.
Metody oceny:
W: Z2;
Egzamin:
Literatura:
De Silva (Autor), Clarence W. de Silva (Edytor): Mechatronic Systems: Devices, Design, Control, Operation and Monitoring, CRC Press, 2008. Clarence W. de Silva: Mechatronics: An Integrated Approach, CRC Press, 2004
Witryna www przedmiotu:
Uwagi:

Efekty uczenia się