Nazwa przedmiotu:
Produkt na rynku globalnym
Koordynator przedmiotu:
Dr inż. Ryszard Rafalski
Status przedmiotu:
Obowiązkowy
Poziom kształcenia:
Studia II stopnia
Program:
Zarządzanie
Grupa przedmiotów:
Produkcja na Rynki Międzynarodowe
Kod przedmiotu:
PRYGL
Semestr nominalny:
2 / rok ak. 2010/2011
Liczba punktów ECTS:
2
Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
Język prowadzenia zajęć:
polski
Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
  • Wykład15h
  • Ćwiczenia0h
  • Laboratorium0h
  • Projekt0h
  • Lekcje komputerowe0h
Wymagania wstępne:
Prerekwzizyty: Produkt, rynek globalny, eurorynek, euromarketing, strategie na obszarze eurorynku, innowacje międzynarodowe, zarządzanie nowymi produktami, polityka gospodarcza Unii Europejskiej, wprowadzenie produktu na rynki zagraniczne, dystrybucja i obsługa serwisowa produktu, eksport produktów, procesy dostosowawcze w zakresie produktu, ekonomika produktu na rynku globalnym.
Limit liczby studentów:
Cel przedmiotu:
Zdefiniowanie jako dostosowanie strategii i elementów produktu, to jest polityki produktu, ceny, dystrybucji, promocji do warunków Europejskiego Rynku Wewnętrznego z wykorzystaniem powiązań i uwarunkowań rynku globalnego.
Treści kształcenia:
WYKŁAD 1. Strategie marketingowe na rynku międzynarodowym. 2. Produkt w strategii marketingowej przedsiębiorstwa i konkurencja. 3. Zarządzanie nowymi produktami z wykorzystaniem innowacji międzynarodowych. 4. Warunki działania przedsiębiorstw na obszarze Unii Europejskiej. 5. Międzynarodowy wymiar przedsiębiorczości w dziedzinie produktów. 6. Strategie wprowadzenia produktu na rynki zagraniczne. 7. Dystrybucja i obsługa serwisowa produktu na rynkach międzynarodowych. 8. Organizacja i zarządzanie eksportem produktów. 9. Procesy dostosowawcze w zakresie produktu i otoczeniu produktowym. 10. Ekonomika produktu na rynku globalnym.
Metody oceny:
brak
Egzamin:
Literatura:
1. Marcin Komar: Eurumarketing. PWN Warszawa 2000 2. Praca zbiorowa (red.B.Sojkin): Zarządzanie produktem. PWE Warszawa 2003 3. Andrzej Sznajder: Strategie przedsiębiorstwa na rynku międzynarodowym PWE Warszawa 1996 4. Ryszard Rafalski: Organizacja systemów produkcyjnych w warunkach globalizacji. Aktualne problemy w organizacji i zarządzaniu przedsiębiorstwem. WNT warszawa 2000 5. Klemens Białecki: Marketing producenta i eksportera. Poltext Warszawa 1995 6. Michael P. Hutt, Thomas W. Speh,: Zarządzanie marketingiem. Strategie rynku dóbr i usługprzemysłowych. PWN Warszawa 1997
Witryna www przedmiotu:
Uwagi:

Efekty uczenia się