Nazwa przedmiotu:
Marketing międzynarodowy
Koordynator przedmiotu:
Dr inż. Jarosław Domański
Status przedmiotu:
Obowiązkowy
Poziom kształcenia:
Studia II stopnia
Program:
Zarządzanie
Grupa przedmiotów:
Przedsiębiorstwo w Zintegrowanej Europie
Kod przedmiotu:
MARMI
Semestr nominalny:
4 / rok ak. 2010/2011
Liczba punktów ECTS:
3
Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
Język prowadzenia zajęć:
polski
Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
  • Wykład15h
  • Ćwiczenia0h
  • Laboratorium0h
  • Projekt0h
  • Lekcje komputerowe0h
Wymagania wstępne:
Prerekwizyty: marketing, rynek, przedsiębiorstwo, strategia, dystrybucja, promocja, cena, produkt, eksport
Limit liczby studentów:
Cel przedmiotu:
Zapoznanie studentów z charakterystyką marketingu międzynarodowego ze szczególnym uwzględnieniem euromarketingu, dostarczenie niezbędnej wiedzy do formułowania poprawnych strategii na rynkach międzynarodowych.
Treści kształcenia:
WYKŁAD 1. Charakterystyka marketingu międzynarodowego. 2. Elementy otoczenia marketingu międzynarodowego i system informacji marketing. 3. Strategie marketingowe na rynkach międzynarodowych I. 4. Strategie marketingowe na rynkach międzynarodowych II. 5. Strategia produktu w marketingu międzynarodowym. 6. Strategia ceny w marketingu międzynarodowym. 7. Strategia dystrybucji w marketingu międzynarodowym. 8. Strategia promocji w marketingu międzynarodowym. 9. Organizacja marketingu oraz przykłady strategii marketingowych firm. 10. Zaliczenie.
Metody oceny:
brak
Egzamin:
Literatura:
1.Duliniec E., Marketing międzynarodowy, PWE, Warszawa 2004-07-20 2. Grzegorczyk E., Strategie marketingowe przedsiębiorstw na rynkach zagranicznych, Biblioteka menedżera i bankowca, Warszawa 2002 3. Komor M., Euromarketing - strategie marketingowe przedsiębiorstw na eurorynku, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2000
Witryna www przedmiotu:
Uwagi:

Efekty uczenia się