Nazwa przedmiotu:
Modelowanie i projektowanie inteligentnych układów technicznych w pojazdach
Koordynator przedmiotu:
dr inż. Jacek Dybała, adiunkt
Status przedmiotu:
Fakultatywny ograniczonego wyboru
Poziom kształcenia:
Studia II stopnia
Program:
Mechatronika
Grupa przedmiotów:
Obieralne
Kod przedmiotu:
brak
Semestr nominalny:
2 / rok ak. 2009/2010
Liczba punktów ECTS:
2
Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
Język prowadzenia zajęć:
polski
Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
  • Wykład15h
  • Ćwiczenia0h
  • Laboratorium15h
  • Projekt0h
  • Lekcje komputerowe0h
Wymagania wstępne:
mechatroniczne systemy sensoryczne i wykonawcze, inżynieria oprogramowania, teoria ruchu pojazdu, metody sztucznej inteligencji, projektowanie mechatroniczne, systemy informatyczne pojazdów, pokładowa diagnostyka pojazdów
Limit liczby studentów:
Cel przedmiotu:
Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z nowoczesnymi układami mechatronicznymi stosowanymi we współczesnych pojazdach oraz problematyką ich modelowania i projektowania.
Treści kształcenia:
Europejskie inicjatywy odnośnie inteligentnych pojazdów, rola i znaczenie inteligentnych układów mechatronicznych stosowanych w pojazdach w rozwoju bezpiecznego i ekologicznego transportu, koncepcja "inteligentnego pojazdu", zagadnienia komunikacji pojazd człowiek, przegląd inteligentnych układów technicznych stosowanych w pojazdach, systemy sensoryczne wykorzystywane w inteligentnych układach pojazdów, tendencje rozwojowe inteligentnych systemów pokładowych, metody modelowania i prototypowania inteligentnych układów technicznych, projektowanie zorientowane na realizację założonego celu, wpływ warunków brzegowych i lokalizacji elementów pomiarowo-wykonawczych na optymalne rozwiązanie, ograniczenia i dopuszczalne rozwiązania w konstrukcjach mechatronicznych układów stosowanych w pojazdach. W laboratorium studenci zapoznają się ze stosowanymi rozwiązaniami softwarowymi w zakresie modelowania i symulacji działania inteligentnych układów technicznych oraz wykonają ćwiczenia, których celem jest zamodelowanie i przetestowanie wybranych układów.
Metody oceny:
brak
Egzamin:
Literatura:
Materiały opracowane w postaci preskryptu
Witryna www przedmiotu:
Uwagi:

Efekty uczenia się