Nazwa przedmiotu:
PROJEKT ARCHITEKTONICZNY 4
Koordynator przedmiotu:
1. prof. nzw. dr inż. arch. Marek Budzyński, 2. prof. nzw. dr inż. arch. Krzysztof Dyga,3. dr inż. arch. Bogdan Dzierżawski,4. prof. nzw. dr inż. arch. Zygmunt Hofman,5. dr inż. arch. Jerzy Grochulsk
Status przedmiotu:
Obowiązkowy
Poziom kształcenia:
Studia I stopnia
Program:
Architektura i urbnistyka
Grupa przedmiotów:
Wspólne
Kod przedmiotu:
Semestr nominalny:
6 / rok ak. 2011/2012
Liczba punktów ECTS:
9
Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
Język prowadzenia zajęć:
polski
Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
  • Wykład225h
  • Ćwiczenia0h
  • Laboratorium0h
  • Projekt1260h
  • Lekcje komputerowe0h
Wymagania wstępne:
Wymagane zaliczenia wszystkich poprzednich projektów architektonicznych.
Limit liczby studentów:
Cel przedmiotu:
Poznanie problemów projektowania obiektów usług podstawowych dla społeczności lokalnych, ze szczególnym uwzględnieniem problematyki projektowania obiektów oświaty. Uzyskanie zdolności sprawdzenia prawidłowości programu obiektu oświatowego z odniesieniem tego do realnych potrzeb miejsca lokalizacji. Poznanie zasad projektowania obiektu usługowego o złożonym programie funkcjonalnym i szczególnej specyfice potrzeb przyszłych jego użytkowników (optymalnie obiektu oświaty).
Treści kształcenia:
Kształtowanie obiektów podstawowych dla miejsca lokalizacji usług wolnostojących (szczególnie obiektów oświaty), z zagospodarowaniem związanych z nimi terenów, w powiązaniu z obsługiwanym otoczeniem mieszkalnym, z poszukiwaniem rozwiązań architektonicznych związanych z określonym środowiskiem przestrzennym i społecznym: identyfikacją z miejscem oraz dobór środków i standardów stosowanych dla takich obiektów. Przykłady tematów: szkoły podstawowe; gimnazja; gimnazja z liceum (w tym profilowe); licea ogólnokształcące i muzyczne, plastyczne; zespoły handlowo-usługowe; obiekty służby zdrowia (dwie ostatnie funkcje poza podstawowym zainteresowaniem prowadzących zajęcia). Tematyka proponowanych projektów jest próbą zebrania wcześniej nabytych umiejętności, z ich połączeniem w ramach projektu jednego obiektu.
Metody oceny:
Formy zaliczenia przedmiotu (zakres opracowania): Obowiązkowe uczestnictwo w zajęciach 1 raz w tygodniu i udział w przeglądzie koncepcji i ocenie przejściowej. Wymagany zakres opracowania: - plan zagospodarowania działki, skala 1:500, - rzuty, przekroje, elewacje projektowanego budynku, skala 1:200 (rzut parteru i elewacje z pokazaniem najbliższego otoczenia projektowanego budynku), - detal elewacji z fragmentem przekroju przez ścianę zewnętrzną pokazujący detal architektoniczny, użyte materiały, kolor, fakturę 1:50, - model w skali 1:200 lub 1:500 lub wizualizacja komputerowa Opracowanie graficzne na 3 planszach 100 x 70 cm
Egzamin:
Literatura:
W dostosowaniu do tematu projektu.
Witryna www przedmiotu:
Uwagi:

Efekty uczenia się