- Nazwa przedmiotu:
- SEMINARIUM WYBIERALNE 1
- Koordynator przedmiotu:
- Status przedmiotu:
- Obowiązkowy
- Poziom kształcenia:
- Studia I stopnia
- Program:
- Architektura i urbnistyka
- Grupa przedmiotów:
- Wspólne
- Kod przedmiotu:
- Semestr nominalny:
- 7 / rok ak. 2011/2012
- Liczba punktów ECTS:
- 2
- Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
- Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
- Język prowadzenia zajęć:
- polski
- Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
- Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
-
- Wykład0h
- Ćwiczenia0h
- Laboratorium0h
- Projekt0h
- Lekcje komputerowe0h
- Wymagania wstępne:
- Limit liczby studentów:
- Cel przedmiotu:
- Cel dydaktyczny: Przedstawienie problematyki specjalistycznej w zakresie wiedzy architektoniczno-urbanistycznej. Zachęcenie do dalszych samodzielnych studiów w prezentowanej dziedzinie. Wykształcenie umiejętności dyskusji, a także prezentacji zdobytych wiadomości.
- Treści kształcenia:
- Tematyka zajęc zmienia się corocznie w zależności od oferty dydaktycznej. Tematyka zajęć: Tematyka zróżnicowana, mieszcząca się w szeroko rozumianym zakresie zainteresowań studenta kierunku architektura i urbanistyka. - Społeczne problemy aglomeracji miejskich.
Tematyka zajęć: Celem seminarium jest omówienie i analiza najczęstszych problemów społecznych, z którymi może się spotkać architekt projektujący w przestrzeni aglomeracji miejskich. - Źródła inspiracji. Ścieżki kształtowania środków wyrazu w architekturze. Opis przedmiotu: Przedmiot prowadzony będzie w formie tematycznych zajęć . Ich zadaniem jest unaocznienie studentom wagi idei projektu oraz jej realizacji w tworzonym obiekcie, odkrywanie genezy idei projektów, wskazanie różnorakich źródeł jej formułowania oraz analiza sposobów w jaki może i jest realizowana w architekturze: projektach zrealizowanych i teoretycznych. - Interpretacje w architekturze i muzyce.
Tematyka zajęć: W toku zajęć seminaryjnych dokonuje się proces uświadomionego odbioru (“czytania sztuki”). Dwuosobowe zespoły pracują nad problemem interpretacji utworu architektonicznego (proces oparty na wiedzy, praktycznym doświadczeniu, umiejętności korzystania z podstaw teoretycznych i specjalistycznych narzędzi) oraz utworu muzycznego (brak istotnych doświadczeń, świeżość spojrzenia, wybiórcze informacje dot. podstaw teoretycznych uzyskane w trakcie kursu).
- Metody oceny:
- Egzamin:
- Literatura:
- Witryna www przedmiotu:
- Uwagi:
Efekty uczenia się