Nazwa przedmiotu:
SEMINARIUM WYBIERALNE 1
Koordynator przedmiotu:
Status przedmiotu:
Obowiązkowy
Poziom kształcenia:
Studia I stopnia
Program:
Architektura i urbnistyka
Grupa przedmiotów:
Wspólne
Kod przedmiotu:
Semestr nominalny:
7 / rok ak. 2011/2012
Liczba punktów ECTS:
2
Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
Język prowadzenia zajęć:
polski
Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
  • Wykład0h
  • Ćwiczenia0h
  • Laboratorium0h
  • Projekt0h
  • Lekcje komputerowe0h
Wymagania wstępne:
Limit liczby studentów:
Cel przedmiotu:
Cel dydaktyczny: Przedstawienie problematyki specjalistycznej w zakresie wiedzy architektoniczno-urbanistycznej. Zachęcenie do dalszych samodzielnych studiów w prezentowanej dziedzinie. Wykształcenie umiejętności dyskusji, a także prezentacji zdobytych wiadomości.
Treści kształcenia:
Tematyka zajęc zmienia się corocznie w zależności od oferty dydaktycznej. Tematyka zajęć: Tematyka zróżnicowana, mieszcząca się w szeroko rozumianym zakresie zainteresowań studenta kierunku architektura i urbanistyka. - Społeczne problemy aglomeracji miejskich. Tematyka zajęć: Celem seminarium jest omówienie i analiza najczęstszych problemów społecznych, z którymi może się spotkać architekt projektujący w przestrzeni aglomeracji miejskich. - Źródła inspiracji. Ścieżki kształtowania środków wyrazu w architekturze. Opis przedmiotu: Przedmiot prowadzony będzie w formie tematycznych zajęć . Ich zadaniem jest unaocznienie studentom wagi idei projektu oraz jej realizacji w tworzonym obiekcie, odkrywanie genezy idei projektów, wskazanie różnorakich źródeł jej formułowania oraz analiza sposobów w jaki może i jest realizowana w architekturze: projektach zrealizowanych i teoretycznych. - Interpretacje w architekturze i muzyce. Tematyka zajęć: W toku zajęć seminaryjnych dokonuje się proces uświadomionego odbioru (“czytania sztuki”). Dwuosobowe zespoły pracują nad problemem interpretacji utworu architektonicznego (proces oparty na wiedzy, praktycznym doświadczeniu, umiejętności korzystania z podstaw teoretycznych i specjalistycznych narzędzi) oraz utworu muzycznego (brak istotnych doświadczeń, świeżość spojrzenia, wybiórcze informacje dot. podstaw teoretycznych uzyskane w trakcie kursu).
Metody oceny:
Egzamin:
Literatura:
Witryna www przedmiotu:
Uwagi:

Efekty uczenia się