- Nazwa przedmiotu:
- Ekonomika produkcji
- Koordynator przedmiotu:
- dr Jerzy Kutyła
- Status przedmiotu:
- Obowiązkowy
- Poziom kształcenia:
- Studia I stopnia
- Program:
- Biotechnologia
- Grupa przedmiotów:
- Obowiązkowe
- Kod przedmiotu:
- brak
- Semestr nominalny:
- 7 / rok ak. 2011/2012
- Liczba punktów ECTS:
- 1
- Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
- Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
- Język prowadzenia zajęć:
- polski
- Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
- Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
-
- Wykład0h
- Ćwiczenia30h
- Laboratorium0h
- Projekt0h
- Lekcje komputerowe0h
- Wymagania wstępne:
- brak
- Limit liczby studentów:
- Cel przedmiotu:
- Celem wykładu jest przedstawienie podstawowych zagadnień ekonomika produkcji w przedsiębiorstwach przemysłowych.
- Treści kształcenia:
- Celem wykładu jest przedstawienie podstawowych zagadnień ekonomika produkcji w przedsiębiorstwach przemysłowych. Program ramowy jest następujący:
1. Organizacyjno-prawne formy działalności przedsiębiorstw.
2. Zarządzanie przedsiębiorstwami.
3. Planowanie działalności gospodarczej.
4. Działalność produkcyjna.
5. Wiedza, umiejętności, innowacje.
6. Gospodarowanie zasobami pracy.
7. Gospodarowanie zasobami majątkowymi.
8. Marketing.
9. Pozyskiwanie kapitałów i kształtowanie ich struktury.
10. Finanse przedsiębiorstw i analiza ekonomiczna.
- Metody oceny:
- kolokwium pisemne
- Egzamin:
- Literatura:
- 1. Elementy nauki o przedsiębiorstwie, wydanie II zmienione, pod red. S. Marka, Economicus, Szczecin 2008.
2. K. Guzera, J. Mierzejewska-Majcherek, Ekonomika przedsiębiorstw, 1 część, Wydanie II, Difin, Warszawa 2006.
3. K. Guzera, Ekonomika przedsiębiorstw, 3 część, Difin, Warszawa 2006.
4. J. Mierzejewska-Majcherek, Ekonomika przedsiębiorstw, 2 część. Difin, Warszawa 2006.
5. S.P. Robbins, D.A. DeCenzo, Podstawy zarządzania, PWE, Warszawa 2002.
- Witryna www przedmiotu:
- Uwagi:
Efekty uczenia się