Nazwa przedmiotu:
Zarządzanie marketingiem
Koordynator przedmiotu:
Mgr Marek Seretny
Status przedmiotu:
Obowiązkowy
Poziom kształcenia:
Studia I stopnia
Program:
Zarządzanie
Grupa przedmiotów:
wspólna
Kod przedmiotu:
ZAMAR
Semestr nominalny:
3 / rok ak. 2011/2012
Liczba punktów ECTS:
2
Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
-
Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
Język prowadzenia zajęć:
polski
Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
  • Wykład15h
  • Ćwiczenia0h
  • Laboratorium0h
  • Projekt0h
  • Lekcje komputerowe0h
Wymagania wstępne:
Słowa kluczowe (prerekwizyty): rynek, marketing, funkcje przedsiębiorstwa, misja przedsiębiorstwa, analiza rynku, sytuacja konkurencyjna, kluczowe czynniki sukcesu i ryzyka, aktywa rynkowe, rynkowa strategia rozwoju przedsiębiorstwa, luka rozwojowa, macierz Ansoffa, planowanie marketingu, organizacja marketingu, służby marketingowe, kontrola marketingu
Limit liczby studentów:
-
Cel przedmiotu:
Celem przedmiotu jest przedstawienie słuchaczom problemów związanych z zarządzaniem marketingiem i sposobów ich rozwiązywania z punktu widzenia menadżera odpowiedzialnego za rynkowe wyniki przedsiębiorstwa. W szczególności prezentacja zagadnień praktycznych wiążących się z funkcjonowaniem i rozwiązywaniem problemów decyzyjnych w obszarze rynkowych działań przedsiębiorstwa.
Treści kształcenia:
WYKŁAD Program ramowy przedmiotu. 1. Miejsce marketingu w procesie zarządzania przedsiębiorstwem – filozofia zarządzania marketingowego. 2. Marketing, jako dziedzina wyspecjalizowanego zarządzania. 3. Strategiczny i operacyjny wymiar marketingu. 4. Marketing i społeczeństwo – społeczna odpowiedzialność biznesu i etyka marketingu. 5. Misja przedsiębiorstwa. 6. Otoczenie marketingowe. 7. Decyzje związane z wyborem rynku – strategiczne jednostki biznesu. 8. Zarządzanie marketingiem na poziomie strategicznym i operacyjnym. a. Formułowanie strategii marketingowej przedsiębiorstwa b. Planowanie marketingu. 9. Organizacja funkcji marketingowych w całokształcie funkcji przedsiębiorstwa. 10. System i proces kontroli marketingu.
Metody oceny:
1. Grupowa (2-3 osoby) prezentacja przykładów skutecznego zarządzania marketingiem. 2. 1 godzinne kolokwium na zakończenie przedmiotu.
Egzamin:
tak
Literatura:
Fifield Paul: Marketing Strategy, Butterworth-Heinenmann Ltd, Linacre House, John Hill, Oxford 1992 Kotler Philip, Hermawan Kartajya, Iwan Setiawan: Marketing 3.0, John Wiley & Sons, Inc. Hoboken New Jersey 2010. Kotler Philip, Gary Armstrong, John Saunders, Veronica Wong: Principles of Marketing – Fifth European Edition, Pearson Education Limited, 2008. Kotler Philip: Marketing Management, Pearson Education Limited, 2009) Kotler Philip: Marketing, analiza, planowanie, wdrażanie, kontrola. Warszawa 1994. Niestrój Roman: Zarządzanie marketingiem, Wydawnictwo naukowe PWN, Warszawa 1996. Strategor: Zarządzanie firmą, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne S.A. Warszawa 1995.
Witryna www przedmiotu:
http://www.electurer.edu.pl/pw-wz/
Uwagi:

Efekty uczenia się