- Nazwa przedmiotu:
- Zarządzanie marketingiem
- Koordynator przedmiotu:
- Mgr Marek Seretny
- Status przedmiotu:
- Obowiązkowy
- Poziom kształcenia:
- Studia I stopnia
- Program:
- Zarządzanie
- Grupa przedmiotów:
- wspólna
- Kod przedmiotu:
- ZAMAR
- Semestr nominalny:
- 3 / rok ak. 2011/2012
- Liczba punktów ECTS:
- 2
- Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
- -
- Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
- Język prowadzenia zajęć:
- polski
- Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
- Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
-
- Wykład15h
- Ćwiczenia0h
- Laboratorium0h
- Projekt0h
- Lekcje komputerowe0h
- Wymagania wstępne:
- Słowa kluczowe (prerekwizyty):
rynek, marketing, funkcje przedsiębiorstwa, misja przedsiębiorstwa, analiza rynku, sytuacja konkurencyjna, kluczowe czynniki sukcesu i ryzyka, aktywa rynkowe, rynkowa strategia rozwoju przedsiębiorstwa, luka rozwojowa, macierz Ansoffa, planowanie marketingu, organizacja marketingu, służby marketingowe, kontrola marketingu
- Limit liczby studentów:
- -
- Cel przedmiotu:
- Celem przedmiotu jest przedstawienie słuchaczom problemów związanych z zarządzaniem marketingiem i sposobów ich rozwiązywania z punktu widzenia menadżera odpowiedzialnego za rynkowe wyniki przedsiębiorstwa. W szczególności prezentacja zagadnień praktycznych wiążących się z funkcjonowaniem i rozwiązywaniem problemów decyzyjnych w obszarze rynkowych działań przedsiębiorstwa.
- Treści kształcenia:
- WYKŁAD
Program ramowy przedmiotu.
1. Miejsce marketingu w procesie zarządzania przedsiębiorstwem – filozofia zarządzania marketingowego.
2. Marketing, jako dziedzina wyspecjalizowanego zarządzania.
3. Strategiczny i operacyjny wymiar marketingu.
4. Marketing i społeczeństwo – społeczna odpowiedzialność biznesu i etyka marketingu.
5. Misja przedsiębiorstwa.
6. Otoczenie marketingowe.
7. Decyzje związane z wyborem rynku – strategiczne jednostki biznesu.
8. Zarządzanie marketingiem na poziomie strategicznym i operacyjnym.
a. Formułowanie strategii marketingowej przedsiębiorstwa
b. Planowanie marketingu.
9. Organizacja funkcji marketingowych w całokształcie funkcji przedsiębiorstwa.
10. System i proces kontroli marketingu.
- Metody oceny:
- 1. Grupowa (2-3 osoby) prezentacja przykładów skutecznego zarządzania marketingiem.
2. 1 godzinne kolokwium na zakończenie przedmiotu.
- Egzamin:
- tak
- Literatura:
- Fifield Paul: Marketing Strategy, Butterworth-Heinenmann Ltd, Linacre House, John Hill, Oxford 1992
Kotler Philip, Hermawan Kartajya, Iwan Setiawan: Marketing 3.0, John Wiley & Sons, Inc. Hoboken New Jersey 2010.
Kotler Philip, Gary Armstrong, John Saunders, Veronica Wong: Principles of Marketing – Fifth European Edition, Pearson Education Limited, 2008.
Kotler Philip: Marketing Management, Pearson Education Limited, 2009)
Kotler Philip: Marketing, analiza, planowanie, wdrażanie, kontrola. Warszawa 1994.
Niestrój Roman: Zarządzanie marketingiem, Wydawnictwo naukowe PWN, Warszawa 1996.
Strategor: Zarządzanie firmą, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne S.A. Warszawa 1995.
- Witryna www przedmiotu:
- http://www.electurer.edu.pl/pw-wz/
- Uwagi:
Efekty uczenia się