Nazwa przedmiotu:
Opracowanie technologii otrzymywania polimerów do zastosowań medycznych
Koordynator przedmiotu:
prof. dr hab. inż. Gabriel Rokicki dr inż. Paweł Parzuchowski
Status przedmiotu:
Fakultatywny dowolnego wyboru
Poziom kształcenia:
Studia II stopnia
Program:
Technologia Chemiczna
Grupa przedmiotów:
Funkcjonalne materiały polimerowe, elektroaktywne i wysokoenergetyczne
Kod przedmiotu:
brak
Semestr nominalny:
2 / rok ak. 2010/2011
Liczba punktów ECTS:
0
Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
Język prowadzenia zajęć:
polski
Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
  • Wykład0h
  • Ćwiczenia0h
  • Laboratorium0h
  • Projekt0h
  • Lekcje komputerowe0h
Wymagania wstępne:
brak
Limit liczby studentów:
Cel przedmiotu:
Laboratorium ma na celu opanowanie przez studentów podstaw teoretycznych i metod otrzymywania materiałów z grupy poli(uretano-moczników) charakteryzujących się pamięcią kształtu.
Treści kształcenia:
Laboratorium ma na celu opanowanie przez studentów podstaw teoretycznych i metod otrzymywania materiałów z grupy poli(uretano-moczników) charakteryzujących się pamięcią kształtu. Praktyczne wykorzystanie metod spektroskopowych w analizie składu produktów polimerowych. Synteza polimerów z wybranych dioli, węglanu dimetylu i izoforonodiizycyjanianu. Student musi na podstawie literatury zaproponować najpierw drogę syntezy oligowęglanodiolu, a następnie poli(uretano-mocznika) oraz elementy układu reakcyjnego. Student zapozna się z podstawami teoretycznymi dotyczącymi materiałów z pamiecią kształtu, ze sposobem prowadzenia procesu, analizy produktu metodami spektroskopowymi. Istotną częścią ćwiczenia będą pomiary wytrzymałościowe oraz wyznaczenie temperatur przejścia pomiędzy kształtem tymczasowym, a pierwotnym.
Metody oceny:
Sprawozdanie
Egzamin:
Literatura:
brak
Witryna www przedmiotu:
Uwagi:

Efekty uczenia się