- Nazwa przedmiotu:
- Synteza, badanie struktur oraz zastosowań związków boroorganicznych
- Koordynator przedmiotu:
- dr hab. inż. Andrzej Sporzyński, prof. PW dr inż. Agnieszka Adamczyk-Woźniak
- Status przedmiotu:
- Fakultatywny dowolnego wyboru
- Poziom kształcenia:
- Studia II stopnia
- Program:
- Technologia Chemiczna
- Grupa przedmiotów:
- Funkcjonalne materiały polimerowe, elektroaktywne i wysokoenergetyczne
- Kod przedmiotu:
- brak
- Semestr nominalny:
- 2 / rok ak. 2010/2011
- Liczba punktów ECTS:
- 0
- Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
- Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
- Język prowadzenia zajęć:
- polski
- Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
- Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
-
- Wykład0h
- Ćwiczenia0h
- Laboratorium0h
- Projekt0h
- Lekcje komputerowe0h
- Wymagania wstępne:
- brak
- Limit liczby studentów:
- Cel przedmiotu:
- Celem laboratorium jest opanowanie przez studentów metod syntezy związków boroorganicznych i określania struktur otrzymanych związków oraz badania aplikacyjne.
- Treści kształcenia:
- Celem laboratorium jest opanowanie przez studentów metod syntezy związków boroorganicznych i określania struktur otrzymanych związków oraz badania aplikacyjne. Zajęcia obejmują następujące treści merytoryczne:
- Technika pracy w atmosferze gazu obojętnego; synteza związków boroorganicznych z wykorzystaniem związków metaloorganicznych (Mg, Li).
- Badania struktur – multijądrowy NMR, rentgenografia.
- Badanie oddziaływań otrzymanych związków z anionami dla ich wykorzystania w elektrolitach polimerowych
- Metody oceny:
- Kolokwium
- Egzamin:
- Literatura:
- 1. D. G. Hall (ed.), Boronic Acids: Preparation and Applications in Organic Synthesis and Medicine, Wiley-VCH: Weinheim, 2005.
2. Seria monografii pod red. G. Schroedera z dziedziny chemii supramolekularnej (Wielkopolska Biblioteka Cyfrowa, http://www.wbc.poznan.pl).
- Witryna www przedmiotu:
- Uwagi:
Efekty uczenia się