Nazwa przedmiotu:
Laboratorium syntezy, badania struktur oraz zastosowań związków boroorganicznych
Koordynator przedmiotu:
dr hab. inż. Andrzej Sporzyński, prof. PW dr inż. Agnieszka Adamczyk-Woźniak
Status przedmiotu:
Fakultatywny dowolnego wyboru
Poziom kształcenia:
Studia II stopnia
Program:
Technologia Chemiczna
Grupa przedmiotów:
Analityka i fizykochemia procesów i materiałów
Kod przedmiotu:
brak
Semestr nominalny:
2 / rok ak. 2010/2011
Liczba punktów ECTS:
0
Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
Język prowadzenia zajęć:
polski
Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
  • Wykład0h
  • Ćwiczenia0h
  • Laboratorium0h
  • Projekt0h
  • Lekcje komputerowe0h
Wymagania wstępne:
brak
Limit liczby studentów:
Cel przedmiotu:
Celem zajęć jest opanowanie metod syntezy związków boroorganicznych i określania struktur otrzymanych związków oraz badania aplikacyjne.
Treści kształcenia:
Celem zajęć jest opanowanie metod syntezy związków boroorganicznych i określania struktur otrzymanych związków oraz badania aplikacyjne. Przedmiotem laboratorium będą następujące treści merytoryczne: - technika pracy w atmosferze gazu obojętnego; - synteza związków boroorganicznych z wykorzystaniem związków metaloorganicznych (Mg, Li); - badania struktur – multijądrowy NMR, rentgenografia; - badanie oddziaływań otrzymanych związków z cukrami dla ich wykorzystania jako receptorów molekularnych – techniki spektroskopowe zależne od struktury badanych związków.
Metody oceny:
Sprawozdanie obejmujące wyniki prowadzonych prac.
Egzamin:
Literatura:
1. D. G. Hall (ed.), Boronic Acids: Preparation and Applications in Organic Synthesis and Medicine, Wiley-VCH: Weinheim, Germany, 2005. 2. Seria monografii pod red. G. Schroedera z dziedziny chemii supramolekularnej (Wielkopolska Biblioteka Cyfrowa, http://www.wbc.poznan.pl).
Witryna www przedmiotu:
Uwagi:

Efekty uczenia się