Nazwa przedmiotu:
Laboratorium technik temperaturowo-programowanych
Koordynator przedmiotu:
dr inż. Elżbieta Truszkiewicz
Status przedmiotu:
Fakultatywny dowolnego wyboru
Poziom kształcenia:
Studia II stopnia
Program:
Technologia Chemiczna
Grupa przedmiotów:
Synteza, kataliza i procesy wysokotemperaturowe
Kod przedmiotu:
brak
Semestr nominalny:
2 / rok ak. 2010/2011
Liczba punktów ECTS:
0
Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
Język prowadzenia zajęć:
polski
Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
  • Wykład0h
  • Ćwiczenia0h
  • Laboratorium0h
  • Projekt0h
  • Lekcje komputerowe0h
Wymagania wstępne:
brak
Limit liczby studentów:
Cel przedmiotu:
Celem laboratorium jest zapoznanie studentów z wybranymi technikami temperaturowo-programowanymi stosowanymi w charakteryzacji różnego typu materiałów katalitycznych.
Treści kształcenia:
Celem laboratorium jest zapoznanie studentów z wybranymi technikami temperaturowo-programowanymi stosowanymi w charakteryzacji różnego typu materiałów katalitycznych. Jeśli właściwości fizyczne katalizatora lub produkty reakcji zachodzącej przy jego udziale są mierzone w funkcji temperatury, podczas gdy badany kontakt poddawany jest kontrolowanemu programowi zmiany temperatury, to mamy do czynienia z analizą temperaturowo-programowaną (TP), zwaną też analizą termiczną. W ramach laboratorium prowadzone będą badania przy wykorzystaniu techniki temperaturowo-programowanej desorpcji, oraz metody termograwimetrycznej z detekcją MS. Pomiary takie umożliwiają określenie temperatury początku przemian chemicznych i fizycznych, którym ulega badany materiał katalityczny, dyspersji fazy aktywnej, a także oszacowanie rodzaju i ilości gazowych produktów przemian.
Metody oceny:
Sprawozdania
Egzamin:
Literatura:
1. Fizykochemiczne metody badań katalizatorów kontaktowych, pod red. M. Najbar, Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków 2000.
Witryna www przedmiotu:
Uwagi:

Efekty uczenia się