- Nazwa przedmiotu:
- Laboratorium projektowania zaawansowanych materiałów ceramicznych
- Koordynator przedmiotu:
- prof. dr hab. inż. Mikołaj Szafran
- Status przedmiotu:
- Fakultatywny dowolnego wyboru
- Poziom kształcenia:
- Studia II stopnia
- Program:
- Technologia Chemiczna
- Grupa przedmiotów:
- Obieralne
- Kod przedmiotu:
- brak
- Semestr nominalny:
- 2 / rok ak. 2011/2012
- Liczba punktów ECTS:
- 2
- Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
- 1. godziny kontaktowe 35h, w tym:
a) obecność na zajęciach laboratoryjnych- 30h,
b) konsultacje i omówienie sprawozdań – 5h
2. zapoznanie się ze wskazaną literaturą - 15h
3. przygotowanie sprawozdań - 10h
Razem nakład pracy studenta: 30h+ 5h+15h+10h =60h, co odpowiada 2 punktom ECTS.
- Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
- 1. obecność na zajęciach laboratoryjnych- 30h,
Razem: 30h, co odpowiada 1 punktowi ECTS.
- Język prowadzenia zajęć:
- polski
- Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
- 1. ,zajęcia laboratoryjne – 30h
Razem: 30h, co odpowiada 1 punktowi ECTS.
- Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
-
- Wykład0h
- Ćwiczenia0h
- Laboratorium0h
- Projekt0h
- Lekcje komputerowe0h
- Wymagania wstępne:
- brak
- Limit liczby studentów:
- brak
- Cel przedmiotu:
- Po ukończeniu kursu student powinien:
• mieć ogólną wiedzę teoretyczną na temat projektowania ceramicznych materiałów gęstych, porowatych oraz kompozytowych
• mieć ogólną wiedzę na temat wpływu dodatków różnego typu dodatków nieorganicznych i organicznych na właściwości mas ceramicznych i metodę formowania
• mieć ogólną wiedzę na temat wpływu procesu spiekania na właściwości otrzymywanych materiałów ceramicznych
- Treści kształcenia:
- Celem laboratorium jest zapoznanie studentów z projektowaniem i pracami nad doborem składu mas ceramicznych do otrzymania ceramicznych materiałów gęstych, porowatych oraz kompozytów z ceramiki tlenkowej i węglikowej. W trakcie laboratorium studenci będą mieli możliwość prac nad:
- doborem składu ziarnowego;
- doborem składu masy;
- doborem dodatków wypalających się w trakcie procesów spiekania;
- doborem krzywej wypalania;
- doborem dodatków polimerowych w zależności od metody formowania;
- doborem powłok funkcjonalnych.
- Metody oceny:
- Sprawozdania
- Egzamin:
- tak
- Literatura:
- brak
- Witryna www przedmiotu:
- ch.pw.edu.pl
- Uwagi:
Efekty uczenia się
Profil ogólnoakademicki - wiedza
- Efekt W01
- zna podstawowe typy materiałów ceramicznych oraz potrafi dobrać odpowiednią metodę ich formowania; potrafi zaprojektować krzywą wypalania
Weryfikacja: sprawozdanie
Powiązane efekty kierunkowe:
K_W02, K_W07
Powiązane efekty obszarowe:
T2A_W01, T2A_W03, T2A_W04, T2A_W07
- Efekt W02
- zna podstawowe zagadnienia dotyczące wpływu dodatków nieorganicznych i organicznych na właściwości mas ceramicznych używanych do formowania zaawansowanych materiałów ceramicznych
Weryfikacja: sprawozdanie
Powiązane efekty kierunkowe:
K_W02, K_W06
Powiązane efekty obszarowe:
T2A_W01, T2A_W03, T2A_W01, T2A_W04
Profil ogólnoakademicki - umiejętności
- Efekt U01
- umie samodzielnie planować i wykonywać badania doświadczalne; potrafi interpretować wyniki tych badań i wyciągać konstruktywne wnioski; potrafi modyfikować wstępne założenia badań w celu optymalizacji procesu
Weryfikacja: sprawozdanie
Powiązane efekty kierunkowe:
K_U07
Powiązane efekty obszarowe:
T2A_U08, T2A_U11, T2A_U16
- Efekt U02
- potrafi przygotować sprawozdanie przedstawiające wyniki badań i zawierające opis oraz uzasadnienie celu pracy, przyjętą metodologię, wyniki i ich znaczenie
Weryfikacja: sprawozdanie
Powiązane efekty kierunkowe:
K_U03, K_U05
Powiązane efekty obszarowe:
T2A_U03, T2A_U06, T2A_U03, T2A_U04
Profil ogólnoakademicki - kompetencje społeczne
- Efekt K01
- potrafi samodzielnie studiować wybrane zagadnienia w celu efektywnego podnoszenia swoich kompetencji zawodowych
Weryfikacja: sprawozdanie
Powiązane efekty kierunkowe:
K_K01
Powiązane efekty obszarowe:
T2A_K01
- Efekt K02
- ma umiejętność pracy w zespole, do którego potrafi wnieść samodzielne i przedsiębiorcze myślenie
Weryfikacja: sprawozdanie
Powiązane efekty kierunkowe:
K_K03
Powiązane efekty obszarowe:
T2A_K03, T2A_K04, T2A_K06