Nazwa przedmiotu:
Język angielski
Koordynator przedmiotu:
mgr/Monika Łapiak/ wykładowca
Status przedmiotu:
Obowiązkowy
Poziom kształcenia:
Studia I stopnia
Program:
Budownictwo
Grupa przedmiotów:
Obowiązkowe z możliwością wyboru
Kod przedmiotu:
IWW01
Semestr nominalny:
5 / rok ak. 2010/2011
Liczba punktów ECTS:
4
Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
Język prowadzenia zajęć:
polski
Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
  • Wykład0h
  • Ćwiczenia60h
  • Laboratorium0h
  • Projekt0h
  • Lekcje komputerowe0h
Wymagania wstępne:
Język polski – gramatyka; język angielski – znajomość języka na poziomie średniozaawans. B1 (matura pisemna poziom podstawowy - powyżej 80%)
Limit liczby studentów:
Cel przedmiotu:
Celem lektoratu jest przygotowanie studentów kontynuujących naukę do egzaminu na poziomie B2. Zarys programu obejmuje następujące cele i treści w ramach czterech sprawności językowych:Rozumienie mowy i tworzenie wypowiedzi: rozumienie ogólnego sensu wypowiedzi, wyodrębnienie żądanej informacji; generowanie wypowiedzi w różnorodnych sytuacjach; formułowanie dłuższych wypowiedzi.Rozumienie tekstu: określanie tematu i wyodrębnianie myśli przewodniej całego tekstu i poszczególnych jego części; odróżnianie opinii od faktów; rozpoznawanie wyrazów na podstawie ich budowy, bądź znaczenia; określanie znaczeń nieznanych wyrazów na podstawie analizy słowotwórczej lub kontekstów.Sprawność pisania: tworzenie zróżnicowanych pod względem formy tekstów na zadany temat; czynne opanowanie fraz i modeli zdaniowych; formułowanie wypowiedzi z wykorzystaniem kombinacyjnych połączeń wyrazów, fraz i modeli zdań.
Treści kształcenia:
Ć-MATERIAŁ LEKSYKALNY Money; Hobbies; Appearance and Clothes; Travel; Entertainment; Happiness; Health; Reading Books; The MediaMATERIAŁ GRAMATYCZNYConditionals (1, 2, 3 And Mixed); Conjunctions; Passives; Structures for Hypothetical Situations (I Wish; I’d Rather); Expressing Reason, Purpose and Contrast; Complex Sentences; Connecting Ideas; Participle ClausesSPRAWNOŚCI JĘZYKOWEDeveloping Listening and Speaking Skills Related to the Lexical Content; Writing a Report; Writing a Transactional Letter – Correcting Information and Disagreeing; Writing a Letter of Complaint.
Metody oceny:
Warunkiem zaliczenia przedmiotu jest systematyczne uczęszczanie na zajęcia oraz opanowanie w dostatecznym stopniu materiału nauczania zgodnego z przyjętym programem dla konkretnego poziomu. Za pozytywne zaliczenie semestru student otrzymuje ocenę w skali od 3,0 do 5,0.; Dopuszcza się nieobecność nieusprawiedliwioną na 3 zajęciach w module 60h. Nieobecności nie mogą mieć miejsca na zajęciach, na których jest wyznaczone kolokwium. Usprawiedliwienie należy dostarczyć w ciągu 2 tygodni.; Stopień opanowania materiału oceniany jest na podstawie: wypowiedzi ustnych; krótkich sprawdzianów pisemnych z poszczególnych partii materiału; pisemnych prac kontrolnych (co najmniej dwóch w semestrze); przygotowanych prezentacji; prac domowych; a także innych prac zleconych przez wykładowcę. Student ma obowiązek posiadać na zajęciach swój podręcznik i inne materiały wskazane przez wykładowcę; Za cały przedmiot student otrzymuje 12 punktów, w podziale: semestr III – 4 punkty, semestr IV – 4 punkty, semestr V – brak punktów. Pozostałe 4 punkty student uzyskuje po zdaniu egzaminu B2.; Student może przystąpić do egzaminu końcowego na poziomie B2 dopiero po uzyskaniu 8 punktów z semestrów III i IV, Szczegółowe wymagania są zawarte w regulaminie zaliczania przedmiotu
Egzamin:
Literatura:
1. Bell J., Gower R., First Certificate Expert, Longman, London 2003.
Witryna www przedmiotu:
Uwagi:

Efekty uczenia się