- Nazwa przedmiotu:
- Język angielski
- Koordynator przedmiotu:
- mgr/Monika Łapiak/ wykładowca
- Status przedmiotu:
- Fakultatywny ograniczonego wyboru
- Poziom kształcenia:
- Studia I stopnia
- Program:
- Technologia Chemiczna
- Grupa przedmiotów:
- Język obcy
- Kod przedmiotu:
- IWW01
- Semestr nominalny:
- 4 / rok ak. 2009/2010
- Liczba punktów ECTS:
- 4
- Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
- Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
- Język prowadzenia zajęć:
- polski
- Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
- Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
-
- Wykład0h
- Ćwiczenia60h
- Laboratorium0h
- Projekt0h
- Lekcje komputerowe0h
- Wymagania wstępne:
- Język polski – gramatyka; język angielski – znajomość języka na poziomie średniozaawans. B1 (matura pisemna poziom podstawowy - powyżej 80%)
- Limit liczby studentów:
- Cel przedmiotu:
- Celem lektoratu jest przygotowanie studentów kontynuujących naukę do egzaminu na poziomie B2. Zarys programu obejmuje następujące cele i treści w ramach czterech sprawności językowych:Rozumienie mowy i tworzenie wypowiedzi: rozumienie ogólnego sensu wypowiedzi, wyodrębnienie żądanej informacji; generowanie wypowiedzi w różnorodnych sytuacjach; formułowanie dłuższych wypowiedzi.Rozumienie tekstu: określanie tematu i wyodrębnianie myśli przewodniej całego tekstu i poszczególnych jego części; odróżnianie opinii od faktów; rozpoznawanie wyrazów na podstawie ich budowy, bądź znaczenia; określanie znaczeń nieznanych wyrazów na podstawie analizy słowotwórczej lub kontekstów.Sprawność pisania: tworzenie zróżnicowanych pod względem formy tekstów na zadany temat; czynne opanowanie fraz i modeli zdaniowych; formułowanie wypowiedzi z wykorzystaniem kombinacyjnych połączeń wyrazów, fraz i modeli zdań.
- Treści kształcenia:
- Ć-MATERIAŁ LEKSYKALNYInventions; Human sciences (psychology, genetics etc.); Realisations of dreams and careers; Food;
Relationships.MATERIAŁ GRAMATYCZNYFuture Forms; Time Clauses; Reflexives; Relative Clauses; Adjectives And Nouns + Preposition; Expressing Permission And Necessity (Present And Past ); Giving Advice And Recommendation; Modals of Speculation and Deduction (Present And Past ); Reporting Verb; Expressing Ability (Modals and Non-Modals); Phrasal Verbs with “Get”.SPRAWNOŚCI JĘZYKOWEDeveloping Listening and Speaking Skills Related to the Lexical Content; Writing a Transactional Letter (Asking for Information or Permission); Writing an Article; Transactional Letters – Giving Directions, Instructions and Answering Questions, Requests; Discursive Composition.
- Metody oceny:
- Warunkiem zaliczenia przedmiotu jest systematyczne uczęszczanie na zajęcia oraz opanowanie w dostatecznym stopniu materiału nauczania zgodnego z przyjętym programem dla konkretnego poziomu. Za pozytywne zaliczenie semestru student otrzymuje ocenę w skali od 3,0 do 5,0.; Dopuszcza się nieobecność nieusprawiedliwioną na 3 zajęciach w module 60h. Nieobecności nie mogą mieć miejsca na zajęciach, na których jest wyznaczone kolokwium. Usprawiedliwienie należy dostarczyć w ciągu 2 tygodni.; Stopień opanowania materiału oceniany jest na podstawie: wypowiedzi ustnych; krótkich sprawdzianów pisemnych z poszczególnych partii materiału; pisemnych prac kontrolnych (co najmniej dwóch w semestrze); przygotowanych prezentacji; prac domowych; a także innych prac zleconych przez wykładowcę. Student ma obowiązek posiadać na zajęciach swój podręcznik i inne materiały wskazane przez wykładowcę; Za cały przedmiot student otrzymuje 12 punktów, w podziale: semestr III – 4 punkty, semestr IV – 4 punkty, semestr V – brak punktów. Pozostałe 4 punkty student uzyskuje po zdaniu egzaminu B2.; Student może przystąpić do egzaminu końcowego na poziomie B2 dopiero po uzyskaniu 8 punktów z semestrów III i IV, Szczegółowe wymagania są zawarte w regulaminie zaliczania przedmiotu
- Egzamin:
- Literatura:
- 1. Bell J., Gower R., First Certificate Expert, Longman, London 2003.
- Witryna www przedmiotu:
- Uwagi:
Efekty uczenia się