- Nazwa przedmiotu:
- Język angielski
- Koordynator przedmiotu:
- mgr / Izabela Kruszewska / starszy wykładowca
- Status przedmiotu:
- Obowiązkowy
- Poziom kształcenia:
- Studia I stopnia
- Program:
- Budownictwo
- Grupa przedmiotów:
- Obowiązkowe z możliwością wyboru
- Kod przedmiotu:
- ZIWW01/1
- Semestr nominalny:
- 6 / rok ak. 2010/2011
- Liczba punktów ECTS:
- 2
- Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
- Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
- Język prowadzenia zajęć:
- polski
- Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
- Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
-
- Wykład0h
- Ćwiczenia450h
- Laboratorium0h
- Projekt0h
- Lekcje komputerowe0h
- Wymagania wstępne:
- Język polski - rozumienie podstaw gramatyki; język angielski - nie ma wymagań
- Limit liczby studentów:
- Cel przedmiotu:
- Lektorat jest kursem nauki języka angielskiego od początku i obejmuje podstawy języka. Celem jest opanowanie biernej znajomości języka angielskiego na poziomie elementarnym. Studenci winni radzić sobie z rozumieniem tekstów pisanych, obejmujących różne zagadnienia życia codziennego, jak również z zakresu kultury i geografii Wielkiej Brytanii. W zakresie mówienia oczekuje się poprawnego reagowania na zadane pytania i nawiązywania rozmowy według podanego wzoru. Umiejętność pisania ogranicza się do wytworzenia CV (Student Profile), wypełniania formularzy, redagowania prostych listów, e-mail’i, wiadomości, pocztówek.
- Treści kształcenia:
- Ć - Cutting Edge Starter: Modules 7- 9
Module 7 “Your time”. Daily routines. Adverbs of frequency. Present Simple - questions. Time expressions, telling the time. Days of the week. Writing: personal descriptions.
Module 8 “People are amazing”. Action verbs: run, swim, etc. can and can’t Wh - questions. Parts of the body. Big numbers. Writing: describing yourself.
Module 9 “Now and then”.Past Simple of be: was, were, wasn’t, weren’t. When were you born ? There was/ were…Common adjectives: tall, short, etc. Writing about the past.
- Metody oceny:
- 1. Formalnym warunkiem zaliczenia zajęć w danym semestrze jest systematyczne uczęszczanie na zajęcia językowe; dopuszcza się nieobecność bez usprawiedliwienia na dwóch zajęciach w semestrze. Kontroli obecności oraz usprawiedliwienia nieobecności dokonuje lektor prowadzący zajęcia w danej grupie.
2. Stopień opanowania materiału oceniany jest na podstawie: aktywnego uczestniczenia w zajęciach (praca z podręcznikiem, wykonywanie zadań indywidualnych, w parach i grupach); krótkich sprawdzianów pisemnych z danych partii materiału; pisemnych prac kontrolnych (co najmniej jednej w semestrze); prac domowych, etc.
3. Zaliczenie zajęć podlega ocenie; wpis oceny uzyskuje się na ostatnim zajęciu w semestrze (niezbędny jest indeks i karta); w przypadku niespełnienia warunków uzyskania oceny w tym terminie, student ma prawo ubiegać się o uzyskanie zaliczenia w sesji egzaminacyjnej.
4. Za pozytywne zaliczenie semestru student otrzymuje ocenę w skali od 3.0 do 5.0 (2 pkt ECTS).
- Egzamin:
- Literatura:
- 1. Cunningham S., Redston D., Cutting Edge Starter, Longman, Harlow 2000.
2. Murphy R., Essential Grammar in Use, Cambridge University Press, Cambridge 2003.
- Witryna www przedmiotu:
- Uwagi:
Efekty uczenia się