- Nazwa przedmiotu:
- Język angielski A2
- Koordynator przedmiotu:
- mgr Roman Gąsecki
- Status przedmiotu:
- Obowiązkowy
- Poziom kształcenia:
- Studia I stopnia
- Program:
- Budownictwo
- Grupa przedmiotów:
- Przedmioty wspólne dla Wydziału
- Kod przedmiotu:
- WN1A_01/02
- Semestr nominalny:
- 2 / rok ak. 2012/2013
- Liczba punktów ECTS:
- 3
- Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
- Ćwiczenia 20h;
Przygotowanie się do zajęć 10h;
Zapoznanie się ze wskazaną literaturą 15h;
Przygotowanie do zaliczenia 15h;
Przygotowanie do kolokwium 15h;
Razem 75h = 3 ECTS
- Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
- Ćwiczenia - 20h; Razem 20h = 0,8 ECTS
- Język prowadzenia zajęć:
- polski
- Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
- 0
- Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
-
- Wykład0h
- Ćwiczenia300h
- Laboratorium0h
- Projekt0h
- Lekcje komputerowe0h
- Wymagania wstępne:
- język polski – rozumienie gramatyki; język angielski – umiejętności podstawowe (A1)
- Limit liczby studentów:
- Lektorat: 12-24
- Cel przedmiotu:
- Celem lektoratu jest przypomnienie i opanowanie podstawowych struktur gramatycznych i leksykalnych, rozumienia ze słuchu i rozumienia tekstu na poziomie podstawowym. Pierwsze 40 godzin nauki (semestr II, III) to nabywanie pasywnej umiejętności językowej umożliwiającej rozpoznawanie prostych tekstów z życia codziennego, jak również w minimalnym zakresie umożliwiającej prowadzenie prostych konwersacji (udzielanie odpowiedzi na postawione pytania). W semestrze IV i V wprowadza się elementy fachowego języka angielskiego (otoczenie w pracy, stanowisko, narzędzia, procesy), a także materiały prasowe i z internetu.
- Treści kształcenia:
- GRAMATYKA
C1. Powtórzenie czasów gramatycznych; C2. Pytania szczegółowe; C3. Czasy teraźniejsze: Simple i Continuous – tworzenie, zastosowanie i porównanie; Have/have got; C4. Czasy przeszłe: Simple i Continuous – tworzenie, zastosowanie i porównanie; C5. Określniki ilościowe; C6. Przedimki; C7. Liczba mnoga; czasownik + bezokolicznik; czasownik + -ing;
Porównanie going to z will
SŁOWNICTWO/TEMATYKA
C8. Zwroty grzecznościowe; Słownictwo używane w listach; Nazwy zawodów; Spójniki but, however; C9.Zwroty codziennego użytku; Czasowniki wyrażające odczucia; C10. Dom i jego wyposażenie; Określniki czasu przeszłego; Tworzenie kolokacji wyrazowych; C11. Spójniki while, during, for; C12. Żywność i napoje; C13. Słownictwo związane z zakupami; C14. Przymiotniki określające odczucia; C15. Kolokacje wyrazowe
- Metody oceny:
- 1. Formalnym warunkiem zaliczenia przedmiotu jest systematyczne uczęszczanie na zajęcia językowe; dopuszcza się nieobecność nieusprawiedliwioną maksymalnie na dwóch zajęciach. Nieobecności nie mogą mieć miejsca (poza przypadkami losowymi) na zajęciach, na których wyznaczone jest kolokwium.
2. Kontroli obecności oraz usprawiedliwienia nieobecności dokonuje lektor prowadzący zajęcia w danej grupie. Student jest zobowiązany przynieść usprawiedliwienie nieobecności w ciągu dwóch kolejnych zjazdów; po tym czasie usprawiedliwienie nie będzie uwzględniane.
3. Student ma obowiązek posiadać na zajęciach swój podręcznik i inne materiały wskazane przez wykładowcę.
4. Aby uzyskać zaliczenie semestru, student musi wykazać się opanowaniem w dostatecznym stopniu materiału nauczania zgodnego ze standardowym programem ustalonym dla danego języka i poziomu. Stopień opanowania materiału oceniany jest na podstawie: wypowiedzi ustnych i przygotowanych prezentacji, krótkich sprawdzianów pisemnych z poszczególnych partii materiału, pisemnych prac kontrolnych (co najmniej jednej w semestrze), prac domowych (i innych prac dodatkowych zleconych przez wykładowcę).
5. Metody dydaktyczne: zapamiętywanie wyrażeń i wzorów zdaniowych; przypomnienie znanych struktur, utrwalenie w ćwiczeniach i w tekstach, poznanie trudniejszych struktur zdaniowych; praca z tekstem czytanym; rozumienie ze słuchu, odpowiedzi na pytania, budowanie krótkich wypowiedzi w rozmowie, konstruowanie własnej wypowiedzi na dany temat; tłumaczenie na polski i na angielski; rozwiązywanie ćwiczeń leksykalno-gramatycznych; poznawanie słownictwa fachowego, mówienie o własnym stanowisku pracy.
6. Wpis oceny uzyskuje się na ostatnim zajęciu w semestrze (niezbędny jest indeks i karta); w przypadku niespełnienia warunków uzyskania oceny w tym terminie, student ma prawo ubiegać się o uzyskanie zaliczenia w sesji egzaminacyjnej.
7. W przypadku niezaliczenia przedmiotu w wyznaczonych terminach student otrzymuje ocenę 2.0 i nie nalicza się punktów ECTS. Dalsze decyzje podejmuje Dziekan.
- Egzamin:
- nie
- Literatura:
- 1. Soars, J. and L. Soars. New Headway Pre-Intermediate 3rd ed. Oxford University Press. Oxford 2008
2. Lambert, V. and E. Murray. Everyday Technical English. Longman. Harlow 2003
3. Philips, J (ed.). Oxford Wordpower Dictionary. Oxford University Press. Oxford 1998
4. Linde-Usiekniewicz, J. (ed.). Wielki słownik angielsko – polski i polsko –angielski. PWN/Oxford.Warszawa 2006
- Witryna www przedmiotu:
- -
- Uwagi:
- Przedmiot uczony w bloku, dla studentów różnych kierunków; kontynuacja nauki języka na poziomie podstawowym.
Efekty uczenia się
Profil ogólnoakademicki - umiejętności
- Efekt U01_01
- Potrafi korzystać ze wskazanej literatury (krótkie teksty popularnonaukowe).
Weryfikacja: Streszczanie fragmentów tesktu; odpowiedzi typu "Tak"/"Nie"; odpowiedzi szczegółowe na pytania do tekstu;
Powiązane efekty kierunkowe:
B1A_U01_01
Powiązane efekty obszarowe:
T1A_U01
- Efekt U01_03
- Potrafi analizować treść tekstu.
Weryfikacja: Dopasowywanie brakujących fragmentów tekstu; syntetyzowanie fragmentów tekstu (dobór nagłówków); wyszukiwanie szczegółów w treści tekstu.
Powiązane efekty kierunkowe:
B1A_U01_03
Powiązane efekty obszarowe:
T1A_U01
- Efekt U03_01
- Potrafi napisać streszczenie tekstu lub wypełnić formularz.
Weryfikacja: Wpełnianie formularzy, pisanie prostych tekstów w oparciu o zzadane pytania.
Powiązane efekty kierunkowe:
B1A_U03_01
Powiązane efekty obszarowe:
T1A_U03
- Efekt U06_01
- Potrafi zrozumieć uproszczone wypowiedzi w języku angielskim, z zakresu życia codziennego. Potrafi konstruować proste wypowiedzi w oparciu o fakty, potrafi zgadzać się lub nie zgadzać się z rozmówcą. Umie napisać list (e-mail), w którym przedstawia informacje o sobie lub innych, zadaje pytania lub odpowiada na zadane pytania.
Weryfikacja: Słuchanie różnorodnych wypowiedzi w nawiązaniu do omawianych zagadnień na zajęciach; ćwiczenie rozumienia tekstu ze słuchu z nagrań dołączonych do podręcznika. Zachęca się do śledzenia wybranych stron anglojęzycznych w Internecie (C1 - C15). Odpowiadanie na pytania lektora; wypowiadanie się na zada
Powiązane efekty kierunkowe:
B1A_U06_01
Powiązane efekty obszarowe:
T1A_U06
Profil ogólnoakademicki - kompetencje społeczne
- Efekt K01_01
- Rozumie konieczność kontynuowania nauki języka angielskiego po studiach, szczególnie w kierunku swojej specjalności inżynierskiej.
Weryfikacja: Wpisz opis
Powiązane efekty kierunkowe:
B1A_K01_01
Powiązane efekty obszarowe:
T1A_K01
- Efekt K07_01
- Ma wyobrażenie o funkcjonowaniu w środowisku typowym dla obszaru języka angielskiego.
Weryfikacja: Przedstawianie (ilustrowanych) tekstów popularnonaukowych na temat Wielkiej Brytanii i USA, jak również typowych zachowań, zwrotów, zapytań i reakcji w miejscach, typu: sklep, hotel, urząd, rozmowa telefoniczna.
Powiązane efekty kierunkowe:
B1A_K07_01
Powiązane efekty obszarowe:
T1A_K07