Nazwa przedmiotu:
Język angielski A1
Koordynator przedmiotu:
mgr Roman Gąsecki
Status przedmiotu:
Fakultatywny ograniczonego wyboru
Poziom kształcenia:
Studia I stopnia
Program:
Inżynieria Środowiska
Grupa przedmiotów:
Wspólne dla wydziału
Kod przedmiotu:
WN1A_01_02
Semestr nominalny:
2 / rok ak. 2012/2013
Liczba punktów ECTS:
3
Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
Ćwiczenia (liczba godzin zgodna z planem studiów) -20, przygotowanie do zajęć - 20, zapoznanie się z literaturą - 20; przygotowanie do zaliczenia - 5; przygotowanie do kolokwium - 10; RAZEM: 75
Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
Ćwiczenia (liczba godzin zgodna z planem studiów) -20h = 0,8 ECTS
Język prowadzenia zajęć:
polski
Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
0,0
Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
  • Wykład0h
  • Ćwiczenia300h
  • Laboratorium0h
  • Projekt0h
  • Lekcje komputerowe0h
Wymagania wstępne:
język polski – rozumienie podstaw gramatyki; język angielski – nie ma wymagań
Limit liczby studentów:
Ćwiczenia: 15-30
Cel przedmiotu:
Lektorat jest kursem nauki języka angielskiego od początku i obejmuje podstawy języka. Celem jest opanowanie biernej znajomości języka angielskiego na poziomie elementarnym. Studenci winni radzić sobie z rozumieniem tekstów pisanych, obejmujących różne zagadnienia życia codziennego, jak również z zakresu kultury i geografii Wielkiej Brytanii. W zakresie mówienia oczekuje się poprawnego reagowania na zadane pytania i nawiązywania rozmowy według podanego wzoru. Umiejętność pisania ogranicza się do wytworzenia CV, wypełniania formularzy, redagowania prostych listów, prostych podań o pracę, krótkich opisów miejsc i wydarzeń, wiadomości e-mail, oraz pocztówek.
Treści kształcenia:
Semestr II: Units 1- 3 Unit 1 “Hello everybody!”: personal pronouns and possessive adjectives I /my, you/your, he/his; verb to be affirmatives, My name’s …; I’m …; What’s your name?” , everyday objects, a/an, jobs; numbers 0-10, plural nouns, the alphabet: How do you spell …?, countries: Where are you from?, introducing yourself Unit 2 “Meeting people”: verb to be questions and negatives, short answers, possessive ‘s: family members, opposite adjectives: old-young, food and drink: Can I have …?, How much is …?, talking about yourself and your family, reading and writing: an email Unit 3 “The world of work”: Present Simple with he, she and it – affirmatives, questions and negatives, Question words: how, whose, where, daily routine verbs, jobs, telling the time, asking about a friend or relative, reading about 3rd person singular in Present Simple Tense, writing: using subject and object pronouns, using possessive adjectives
Metody oceny:
1.     Formalnym warunkiem zaliczenia przedmiotu jest systematyczne uczęszczanie na zajęcia językowe; dopuszcza się nieobecność nieusprawiedliwioną maksymalnie na dwóch zajęciach. Nieobecności nie mogą mieć miejsca (poza przypadkami losowymi) na zajęciach, na których wyznaczone jest kolokwium. 2.     Kontroli obecności oraz usprawiedliwienia nieobecności dokonuje lektor prowadzący zajęcia w danej grupie. Student jest zobowiązany przynieść usprawiedliwienie nieobecności w ciągu dwóch kolejnych zjazdów; po tym czasie usprawiedliwienie nie będzie uwzględniane. 3.     Student ma obowiązek posiadać na zajęciach swój podręcznik i inne materiały wskazane przez wykładowcę. 4.     Aby uzyskać zaliczenie semestru, student musi wykazać się opanowaniem w dostatecznym stopniu materiału nauczania zgodnego ze standardowym programem ustalonym dla danego języka i poziomu. Stopień opanowania materiału oceniany jest na podstawie: wypowiedzi ustnych i przygotowanych prezentacji, krótkich sprawdzianów pisemnych z poszczególnych partii materiału, pisemnych prac kontrolnych (co najmniej jednej w semestrze), prac domowych (i innych prac dodatkowych zleconych przez wykładowcę). 5.     Metody dydaktyczne: powtarzanie i zapamiętywanie słów, wyrażeń, wzorów zdaniowych; ćwiczenie wymowy wyrazów i grup wyrazowych; intonacja, wzory intonacyjne zdań; czytanie, praca z tekstem czytanym; rozumienie ze słuchu, praca z tekstem słuchanym; odpowiedzi na pytania, krótkie wypowiedzi sterowane; tłumaczenie na polski i na angielski; rozwiązywanie ćwiczeń leksykalno-gramatycznych; utrwalanie zagadnień gramatycznych. 6.     Wpis oceny uzyskuje się na ostatnim zajęciu w semestrze (niezbędny jest indeks i karta); w przypadku niespełnienia warunków uzyskania oceny w tym terminie, student ma prawo ubiegać się o uzyskanie zaliczenia w sesji egzaminacyjnej. 7.     W przypadku niezaliczenia przedmiotu w wyznaczonych terminach student otrzymuje ocenę 2.0 i nie nalicza się punktów ECTS. Dalsze decyzje podejmuje Dziekan.
Egzamin:
nie
Literatura:
1. Soars, L. and J. Soars. New Headway Elementary Third Edition. Oxford University Press 2006 2. Dooley, J. and V. Evans. Grammarway. EGIS 1999 3. Murphy, R. Essential Grammar in Use. Cambridge University Press. Cambridge 2003 4. Philips, J. (ed.). Oxford Wordpower Dictionary. Oxford University Press. Oxford 1998 5. Fisiak, J.(et al.). Słownik współczesny angielsko-polski i polsko-angielski. Harlow 2006
Witryna www przedmiotu:
brak
Uwagi:
Przedmiot uczony jest w bloku, dla studentów różnych kierunków, którzy dotąd uczyli się innego języka obcego lub język angielski znają na poziomie początkującym.

Efekty uczenia się

Profil ogólnoakademicki - umiejętności

Efekt U01_01
Potrafi korzystać ze wskazanej literatury ( teksty popularnonaukowe). Potrafi analizować treść tekstu. Potrafi czytać ze zrozumieniem nowe teksty w języku angielskim, popularnonaukowe i z zakresu swojej specjalności.
Weryfikacja: Streszczanie fragmentów tekstu; odpowiedzi typu "Tak"/"Nie"; odpowiedzi szczegółowe na pytania do tekstu; dopasowywanie brakujących fragmentów tekstu; syntetyzowanie fragmentów tekstu (dobór nagłówków); wyszukiwanie szczegółów w treści tekstu. (C1 - C15)
Powiązane efekty kierunkowe: I1A_U01_01
Powiązane efekty obszarowe: T1A_U01
Efekt U03_01
Potrafi napisać streszczenie tekstu lub raport, uwzględniający wskazane zagadnienia lub najważniejsze informacje.
Weryfikacja: Pisanie raportu; analiza tekstów na zajęciach lub w ramach nakładu pracy własnej. (C1 - C15)
Powiązane efekty kierunkowe: I1A_U03_01
Powiązane efekty obszarowe: T1A_U03
Efekt U06_01
Potrafi zrozumieć standardowe wypowiedzi w języku angielskim, z zakresu życia codziennego, akademickiego i zawodowego. Rozumie dłuższe wypowiedzi, np. główne zagadnienia wykładu, przemówienia, prezentacji i dyskusji (pod warunkiem, że zna tematykę wypowiedzi). Potrafi napisać krótki tekst, przedstawiając najważniejsze informacje oraz argumenty za i przeciw. Umie napisać list (e-mail), w którym przedstawia informacje o sobie lub innych, zadaje pytania lub odpowiada na zadane pytania.
Weryfikacja: Słuchanie różnorodnych wypowiedzi w nawiązaniu do omawianych zagadnień; ćwiczenie rozumienia tekstu ze słuchu. Słuchanie oryginalnych tekstów. Analiza modelowych tekstów: poznawanie typowych zwrotów i struktury tekstu (wypracowanie, list, raport). Tworzenie własnych form pisemnych. (C1 - C15)
Powiązane efekty kierunkowe: I1A_U06_01
Powiązane efekty obszarowe: T1A_U06
Efekt U04_01
Potrafi wypowiedzieć się i uczestniczyć w rozmowie na tematy ogólne, podając swoje argumenty, zgadzać się lub nie zgadzać się z rozmówcą. Potrafi opisywać zagadnienie, opisywać konkretny przedmiot lub proces technologiczny.
Weryfikacja: Odpowiadanie na pytania lektora; wypowiadanie się na zadany temat na zajęciach: ćwiczenie krótkiej spontanicznej wypowiedzi i tworzenie dłuższej przygotowanej wypowiedzi. (C1 - C15)
Powiązane efekty kierunkowe: I1A_U04_01
Powiązane efekty obszarowe: T1A_U04