- Nazwa przedmiotu:
- Orientacja - M
- Koordynator przedmiotu:
- Wojciech GWAREK
- Status przedmiotu:
- Obowiązkowy
- Poziom kształcenia:
- Studia I stopnia
- Program:
- Elektronika
- Grupa przedmiotów:
- Przedmioty techniczne
- Kod przedmiotu:
- ORM
- Semestr nominalny:
- 1 / rok ak. 2012/2013
- Liczba punktów ECTS:
- 0
- Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
- 20
- Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
- Język prowadzenia zajęć:
- polski
- Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
- Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
-
- Wykład15h
- Ćwiczenia0h
- Laboratorium0h
- Projekt0h
- Lekcje komputerowe0h
- Wymagania wstępne:
- Brak wymagań wstępnych
- Limit liczby studentów:
- 240
- Cel przedmiotu:
- Przekazanie studentom podstawowych wiadomoœci na temat Uczelni, Wydziału i studiowanego przez nich kierunku. Wiadomości te mozna podzielć na trzy kategorie:
- ogólne dotyczące tradycji i organizacji środowiska akademickiego,
- praktyczne, dotyczące funkcjonowania studenta w nowym srodowisku, a wszczególności wyborów formalnych i regulaminów,
- zawodowe, przedstwaiające uzasadnienie przyjętego programu studiów w kontekście rozwoju studiowanej dziedziny wiedzy i zapotrzebowania na specjalistów, i ułatwiające przyszłe wybory speckalnosci i przedmiotów.
- Treści kształcenia:
- Uczelnia, jej historia, struktura, organy wybieralne. Wydział i jego funkcjonowanie, zasady podejmowanmia decyzji. Stopnie i tytułu naukowe. Podstawowe tradycje akademickie.
System studiów na wydziale. Ogólna koncepcja. Porównanie z innymi systemami w świecie. Regulaminy, wymogi formalne i ich realizacja. Komputerowy system obsługi studiów. Plany ewolucji dydaktyki w świetle rozwoju nauki i techniki.
Życie studenckie. Systemy stypendialne. Domy studenckie. Organizacje i kluby. Usułgi dostepne dla studentów np. systemy biblioteczne. Działalność Samorządu Studentów.
Perspektywy rozwoju elektroniki, informatyki i telekomunikacji na świecie i w Polsce (rys historyczny i współczesność). Elementy polityki przemysłowej i naukowej. Przewidywania dotyczące rynku pracy.
Kontakty międzynarodowe. Problemy nauki jezyków. Możliwosci staży i studiów zagranicznych. Wymiana międzynarodowa studentów. Ekwiwalentność dyplomów.
Szczegółowe omówienie programu studiów dla pierwszych dwóch lat. Uzasadnienie wyboru przedmiotów oraz ich następstwa. Specialności możliwe do wyboru przez studentów, ich krótka charakterystyka i perspektywy.
Dyskusje dotyczące bieżących problemów studentów i próby ich rozwiązywania.
- Metody oceny:
- Nie przewiduje sie systemu kolokwiów ani egzaminu.
Sprawdzianami skuteczności wykładu są:
- skuteczność przekazywania informacji od władz Wydziału do studentów,
- właściwa reakcja studentów na problemy powstające między nimi a wykładowcami i szybka reakcja zapobiegająca możliwośości masowego niezaliczenia poszczególnych przedmiotów,
- racjonalny wybór przez studentów specjalności i programów studiów na wyższych latach.
- Egzamin:
- nie
- Literatura:
- Nie ma specyficznego spisu lektur.
Podstawowa lekturą sa informacje dostępne na stronie internetowej Wydziału.
- Witryna www przedmiotu:
- informacje są dostępne na stronie WEiTI
- Uwagi:
- Przedmiot realizowany jest prawie całkowicie w w pierwszej części semestru. W pierwszych 7 tygodniach jest po 2 godz. zajęć. Uzupełnia je godzinne spotkanie pod koniec semestru.
Efekty uczenia się
Profil ogólnoakademicki - wiedza
- Efekt OT2A_W05
- Student uzyskuje podstawową wiedzę dotyczącą - oraganizacji Uczelni, - tradycji akademickich, - system studiów na Wydziale, - regulaminów i ich egzekwowania, - działalnośći Samorządu Studentów, - systemów stypendialnych, - wymiany międzynarodowej studentów, - koncepcji programu studiów, - dostępnych specjalności.
Weryfikacja: weryfikacja będzie zaliczenie I roku studiów
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
Profil ogólnoakademicki - umiejętności
- Efekt OT1A_U01
- Studentowi pomaga się nabyć umiejętności efektywnej nauki i funkcjonowania w społeczności akademickiej
Weryfikacja: Efekty będą weryfikowane w dalszym toku studiów
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe: