- Nazwa przedmiotu:
- Komputerowe wspomaganie służby bhp
- Koordynator przedmiotu:
- Prof. dr hab. inż. Ewa Górska
- Status przedmiotu:
- Obowiązkowy
- Poziom kształcenia:
- Studia II stopnia
- Program:
- Zarządzanie i Inżynieria Produkcji
- Grupa przedmiotów:
- Bezpieczeństwo i jakość w środowisku pracy
- Kod przedmiotu:
- -
- Semestr nominalny:
- 3 / rok ak. 2011/2012
- Liczba punktów ECTS:
- 2
- Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
- godziny kontaktowe 20 h zapoznanie się ze wskazaną literaturą 10h czas poza przygotowanie do zaliczenia przedmiotu 10h Razem 20 godz. = 2 ECTS
- Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
- godziny kontaktowe 20 h Razem 20 godz. = 2 ECTS
- Język prowadzenia zajęć:
- polski
- Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
- zapoznanie się ze wskazaną literaturą 10h czas poza przygotowanie do zaliczenia przedmiotu 10h Razem 20 godz. = 2 ECTS
- Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
-
- Wykład0h
- Ćwiczenia30h
- Laboratorium0h
- Projekt0h
- Lekcje komputerowe0h
- Wymagania wstępne:
- bezpieczeństwo pracy, ryzyko zawodowe
- Limit liczby studentów:
- -
- Cel przedmiotu:
- Nabycie umiejętności w projektowaniu bazy danych. Internetowe źródła informacji o bezpieczeństwie i higienie pracy. Systemy wspomagające ocenę ryzyka i kontroli stanu bezpieczeństwa. Systemy wspomagające badanie okoliczności i przyczyn wypadków przy pracy. Przegląd programów komputerowych wspomagających pracę służby bezpieczeństwa i higieny pracy.
- Treści kształcenia:
- Interakcja człowiek-komputer:
- Systemy interakcyjne
- Problematyka projektowania interakcji
- Percepcja
- Elementy procesu komunikacji
- Funkcjonalność, użyteczność i ergonomia
- Metodyka projektowania interakcji
- Systemy eksperckie (SE)
Programy:
- STER (CIOP-PIB)
- Menadżer szkoleń
- System OIRA
- Metody oceny:
- -
- Egzamin:
- tak
- Literatura:
- 1. Sikorski M., Interakcja człowiek-komputer, PJWSTK, Warszawa 2010.
2. Górska E., Modelowanie środowiska pracy w przedsiębiorstwie, Oficyna Wydawnicza PW, Warszawa 2004.
3. WWW.osha.europa.eu
- Witryna www przedmiotu:
- www.le.wz.pw.edu.pl
- Uwagi:
Efekty uczenia się
Profil praktyczny - wiedza
- Efekt [T2P_W03]
- ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę obejmującą kluczowe zagadnienia charakteryzujące studiowaną dyscyplinę inżynierską
Weryfikacja: Zaliczenie pisemne przedmiotu
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
Profil praktyczny - umiejętności
- Efekt [T2A_U07]
- potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej
Weryfikacja: Zaliczenie pisemne przedmiotu
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
Profil praktyczny - kompetencje społeczne
- Efekt [T2A_K04]
- potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania
Weryfikacja: Zaliczenie pisemne przedmiotu
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
Profil ogólnoakademicki - wiedza
- Efekt [T2A_W03]
- ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną obejmującą kluczowe zagadnienia charakteryzujące studiowaną dyscyplinę inżynierską
Weryfikacja: Zaliczenie pisemne przedmiotu
Powiązane efekty kierunkowe:
Wpisz opis
Powiązane efekty obszarowe:
T2A_W01, T2A_W02, T2A_W03, T2A_W04, T2A_W05, T2A_W10, T2A_W06, T2A_W07, T2A_W08, T2A_W11
Profil ogólnoakademicki - umiejętności
- Efekt [T2A_U13]
- ma przygotowanie niezbędne do pracy w środowisku przemysłowym oraz zna zasady bezpieczeństwa związane z tą pracą
Weryfikacja: Zaliczenie pisemne przedmiotu
Powiązane efekty kierunkowe:
Wpisz opis
Powiązane efekty obszarowe:
T2A_U01, T2A_U02, T2A_U03, T2A_U05, T2A_U06, T2A_U07, T2A_U08, T2A_U09, T2A_U10, T2A_U11, T2A_U12, T2A_U13, T2A_U14, T2A_U15, T2A_U16, T2A_U17, T2A_U18, T2A_U19, T2A_U04
Profil ogólnoakademicki - kompetencje społeczne
- Efekt [T2A_K04]
- potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania
Weryfikacja: Zaliczenie pisemne przedmiotu
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe: