Nazwa przedmiotu:
Technologia towarowych przewozów kolejowych II
Koordynator przedmiotu:
dr inż. Wiesław Kita, ad., Wydział Transportu Politechniki Warszawskiej Zakład Logistyki i Systemów Transportowych
Status przedmiotu:
Obowiązkowy
Poziom kształcenia:
Studia I stopnia
Program:
Transport
Grupa przedmiotów:
Specjalnościowe
Kod przedmiotu:
TR.NIP705
Semestr nominalny:
7 / rok ak. 2012/2013
Liczba punktów ECTS:
2
Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
60 godz. w tym: praca na ćwiczeniach: 9 godz., praca na ćwiczeniach projektowych: 9 godz., konsultacje: 3 godz. (w tym konsultacje w zakresie zadania projektowego: 2 godz.), zapoznanie się z literaturą: 17 godz., samodzielna realizacja pracy projektowej poza godzinami zajęć: 21 godz., obrona pracy projektowej: 1 godz.
Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
1,0 pkt. ECTS (22 godz. w tym: praca na ćwiczeniach: 9 godz., praca na ćwiczeniach projektowych: 9 godz., konsultacje: 3 godz., obrona pracy projektowej: 1 godz.)
Język prowadzenia zajęć:
polski
Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
1,5 pkt. ECTS (33 godz. w tym: praca na ćwiczeniach projektowych: 9 godz., konsultacje w zakresie zadania projektowego: 2 godz., samodzielna realizacja pracy projektowej poza godzinami zajęć: 21 godz., obrona pracy projektowej: 1 godz.)
Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
  • Wykład0h
  • Ćwiczenia15h
  • Laboratorium0h
  • Projekt15h
  • Lekcje komputerowe0h
Wymagania wstępne:
Systemy transportowe I
Limit liczby studentów:
bez limitu
Cel przedmiotu:
Przekazanie potrzebnych informacji w postaci wiedzy, niezbędnej do uzyskania umiejętności identyfikacji wybranych wielkości opisujących kolejowe przewozy ładunków, projektowania organizacji przewozów ładunków koleją oraz podstawowej charakterystyki technicznej i eksploatacyjnej punktów obsługujących kolejowe przewozy ładunków
Treści kształcenia:
Treść ćwiczeń audytoryjnych: Charakterystyka kolejowych przewozów ładunków. Sposoby identyfikacji popytu na usługi transportowe, które mogą być realizowane przez kolejowe przewozy ładunków. Zasady wyznaczania parametrów jakości usług przewozowych. Zasady organizacji kolejowych przewozów ładunków przy zastosowaniu różnych technologii transportowych. Sposoby określania masy i długość składu pociągów towarowych. Transport kolejowy, jako element intermodalnych systemów transportowych. Charakterystyka zadania projektowego: Indywidualne zadanie do wykonania w postaci projektu organizacji przewozów ładunków z uwzględnieniem technologii całopociągowych i wagonowych we wskazanym rejonie sieci kolejowej. Obliczenie wskaźników do oceny jakości przewozów ładunków w rozpatrywanym rejonie sieci kolejowej.
Metody oceny:
Ćwiczenia audytoryjne - kolokwium pisemne w formie zadań, ćwiczenia projektowe - obrona projektu
Egzamin:
nie
Literatura:
Podręczniki: 1) Jakubowski L.: Technologia prac ładunkowych. Oficyna Wydawnicza PW, Warszawa 2009. 2) Nowosielski L.: Organizacja przewozów kolejowych. Kolejowa Oficyna Wydawnicza, Warszawa 1999. 3) Zalewski P., Siedlecki P., Drewnowski A.: Technologia transportu kolejowego. Wydawnictwa Komunikacji i Łączności, Warszawa 2004.
Witryna www przedmiotu:
brak
Uwagi:

Efekty uczenia się

Profil ogólnoakademicki - wiedza

Efekt W_01
zna metody identyfikacji popytu na usługi transportowe w zakresie kolejowych przewozów ładunków
Weryfikacja: Ćwiczenia audytoryjne – kolokwium pisemne w formie zadań
Powiązane efekty kierunkowe: Tr1A_W12, Tr1A_W10
Powiązane efekty obszarowe: T1A_W07, T1A_W08, T1A_W04, T1A_W07, T1A_W08
Efekt W_02
posiada wiedzę dotyczącą organizacji i technologii kolejowych przewozów ładunków
Weryfikacja: Ćwiczenia audytoryjne – kolokwium pisemne w formie zadań
Powiązane efekty kierunkowe: Tr1A_W12, Tr1A_W09
Powiązane efekty obszarowe: T1A_W07, T1A_W08, T1A_W04, T1A_W05, T1A_W08
Efekt W_03
zna zasady kształtowania parametrów jakości procesu transportowego przy kolejowych przewozach ładunków
Weryfikacja: Ćwiczenia audytoryjne – kolokwium pisemne w formie zadań
Powiązane efekty kierunkowe: Tr1A_W12, Tr1A_W09
Powiązane efekty obszarowe: T1A_W07, T1A_W08, T1A_W04, T1A_W05, T1A_W08
Efekt W_04
zna zasady projektowania punktów obsługujących kolejowe przewozy ładunków
Weryfikacja: Ćwiczenia audytoryjne – kolokwium pisemne w formie zadań
Powiązane efekty kierunkowe: Tr1A_W12, Tr1A_W09
Powiązane efekty obszarowe: T1A_W07, T1A_W08, T1A_W04, T1A_W05, T1A_W08

Profil ogólnoakademicki - umiejętności

Efekt U_01
potrafi zidentyfikować popyt na kolejowe przewozy ładunków
Weryfikacja: Ćwiczenia projektowe - obrona projektu
Powiązane efekty kierunkowe: Tr1A_U20, Tr1A_U17
Powiązane efekty obszarowe: T1A_U14, T1A_U13
Efekt U_02
potrafi zaprojektować organizację kolejowych przewozów ładunków z uwzględnieniem doboru odpowiednich środków transportu i technologii przewozowej
Weryfikacja: Ćwiczenia projektowe - obrona projektu
Powiązane efekty kierunkowe: Tr1A_U24, Tr1A_U22
Powiązane efekty obszarowe: T1A_U16, T1A_U15
Efekt U_03
potrafi określić parametry jakości procesu transportowego w kolejowych przewozach ładunków
Weryfikacja: Ćwiczenia projektowe - obrona projektu
Powiązane efekty kierunkowe: Tr1A_U12
Powiązane efekty obszarowe: T1A_U09, T1A_U10

Profil ogólnoakademicki - kompetencje społeczne

Efekt K_01
ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko oraz związaną z tym odpowiedzialność za podejmowane decyzje
Weryfikacja: Ćwiczenia projektowe - obrona projektu
Powiązane efekty kierunkowe: Tr1A_K02
Powiązane efekty obszarowe: T1A_K02, T1A_K05