- Nazwa przedmiotu:
- Technologia prac ładunkowych II
- Koordynator przedmiotu:
- dr inż. Roland Jachimowski, asys., Wydział Transportu Politechniki Warszawskiej
- Status przedmiotu:
- Obowiązkowy
- Poziom kształcenia:
- Studia I stopnia
- Program:
- Transport
- Grupa przedmiotów:
- Specjalnościowe
- Kod przedmiotu:
- TR.NIS703
- Semestr nominalny:
- 7 / rok ak. 2012/2013
- Liczba punktów ECTS:
- 2
- Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
- Wykonanie projektu 18
zapoznanie ze wskazaną literaturą 10
samodzielne wykonanie projektu 28
konsultacje 4
Razem godziny 60
ECTS: 2
- Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
- Wykonanie projektu 18
konsultacje 4
Razem godziny 22
ECTS:1
- Język prowadzenia zajęć:
- polski
- Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
- Wykonanie projektu 18
Samodzielne wykonanie projektu 28
razem godziny 46
ECTS: 2
- Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
-
- Wykład0h
- Ćwiczenia0h
- Laboratorium0h
- Projekt30h
- Lekcje komputerowe0h
- Wymagania wstępne:
- Wiedza z zakresu: ładunków, ich klasyfikacji, opakowań transportowych, jednostek ładunkowych, samochodowego oraz kolejowego taboru przewozowego, maszyn i urządzeń ładunkowych.
- Limit liczby studentów:
- 18
- Cel przedmiotu:
- Studenci posiadają umiejętności projektowania punktu obsługi ładunkowej systemu transportu multimodalnego z uwzględnieniem nakładów i kosztów jego funkcjonowania.
- Treści kształcenia:
- Treść projektu:
Wykonanie projektu koncepcyjnego punktu obsługi ładunkowej w systemie transportu multimodalnego, w tym określenie: postaci ładunku i jego parametrów, relacji przejścia jednostek ładunkowych, wielkości zadań przeładunkowych w określonej jednostce czasu, dobranie rodzaju środków transportu, sposobu sformowania jednostki ładunkowej oraz jej parametrów technicznych, sposobu rozmieszczenia i zabezpieczenia jednostek ładunkowych na środkach transportu. Wyznaczenie: liczby środków transportu i obciążenia frontów ładunkowych, liczby urządzeń i maszyn ładunkowych oraz zatrudnionych osób, wydajności technicznej i praktycznej maszyn i urządzeń ładunkowych. Wyznaczenie parametrów: układu torowego i drogowego, magazynów, ramp, placów składowych, frontów ładunkowych, parkingów oraz obiektów pomocniczych. Oszacowanie nakładów i kosztów funkcjonowania punktu obsługi ładunkowej. Zaprojektowanie rozmieszczenia w/w obiektów, urządzeń ppoż., oświetlenia i innych instalacji.
- Metody oceny:
- Projekt – obrona projektu
- Egzamin:
- nie
- Literatura:
- Podręczniki
1. Fijałkowski J. „Transport wewnętrzny w systemach logistycznych. Wybrane zagadnienia”, Oficyna Wydawnicza Politechniki Warszawskiej, Warszawa 2003
2. Jakubowski L.: Technologia prac ładunkowych, Oficyna Wydawnicza Politechniki Warszawskiej, Warszawa 2009.
Literatura uzupełniająca
1. Semenov I. (red.) „Zintegrowane łańcuchy transportowe”, Centrum Doradztwa i Informacji Difin sp. z o.o., Warszawa 2008.
2. Mindur L. (red) „Technologie transportowe XXI wieku”, Instytut Technologii Eksploatacji, Radom 2008.
- Witryna www przedmiotu:
- brak
- Uwagi:
Efekty uczenia się
Profil ogólnoakademicki - wiedza
- Efekt W_01
- Ma szczegółową wiedzę związaną z formowaniem jednostek ładunkowych w transporcie oraz określania jej parametrów technicznych z uwzględnieniem rodzaju ładunku ;ma szczegółową wiedzę w zakresie doboru środków przewozowych oraz maszyn i urządzeniach ładunkowych do zadań.
Weryfikacja: Projekt – obrona projektu
Powiązane efekty kierunkowe:
Tr1A_W12, Tr1A_W09
Powiązane efekty obszarowe:
T1A_W07, T1A_W08, T1A_W04, T1A_W05, T1A_W08
- Efekt W_02
- Ma szczegółową wiedzę w zakresie zasad rozmieszczania i zabezpieczania ładunków na środkach przewozowych; zna podstawowe metody: wyznaczenia liczby środków transportu, urządzeń i maszyn ładunkowych oraz obciążenia frontów ładunkowych; stosowane przy obliczaniu wskaźników mechanizacji prac ładunkowych oraz wskaźników wykorzystania środków przewozowych.
Weryfikacja: Projekt – obrona projektu
Powiązane efekty kierunkowe:
Tr1A_W12, Tr1A_W09
Powiązane efekty obszarowe:
T1A_W07, T1A_W08, T1A_W04, T1A_W05, T1A_W08
- Efekt W_03
- Zna wytyczne projektowania układów torowych, drogowych oraz frontów ładunkowych. Ma szczegółową wiedzę w zakresie rozmieszczenia urządzeń i obiektów niezbędnych do prawidłowego funkcjonowania punktu ładunkowego
Weryfikacja: Projekt - obrona projektu
Powiązane efekty kierunkowe:
Tr1A_W08
Powiązane efekty obszarowe:
T1A_W03, T1A_W05
Profil ogólnoakademicki - umiejętności
- Efekt U_01
- Potrafi zaprojektować terminal przeładunkowy transportu multimodalnego, zarówno w aspekcie jego modernizacji jak i nowo powstający
Weryfikacja: Projekt –obrona projektu
Powiązane efekty kierunkowe:
Tr1A_U23, Tr1A_U18
Powiązane efekty obszarowe:
T1A_U16, T1A_U13
- Efekt U_02
- Potrafi pozyskiwać informacje w zakresie nowych rozwiązań dotyczących maszyn i urządzeń ładunkowych oraz rozwiązań technologicznych terminali przeładunkowych
Weryfikacja: Projekt – obrona projektu
Powiązane efekty kierunkowe:
Tr1A_U01
Powiązane efekty obszarowe:
T1A_U01
- Efekt U_03
- Potrafi dokonać analizy ekonomicznej funkcjonownia terminala przeładunkowego
Weryfikacja: Projekt – obrona projektu
Powiązane efekty kierunkowe:
Tr1A_U16
Powiązane efekty obszarowe:
T1A_U12
Profil ogólnoakademicki - kompetencje społeczne
- Efekt K_01
- Rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie
Weryfikacja: Kontrola bieżących postępów w realizacji projektu
Powiązane efekty kierunkowe:
Tr1A_K01
Powiązane efekty obszarowe:
T1A_K01