- Nazwa przedmiotu:
- Środki transportu III
- Koordynator przedmiotu:
- prof. dr hab. inż. Jerzy Manerowski, prof. zw.; dr hab.Krzysztof Zboiński, prof. nzw., Wydział Transportu Politechniki Warszawskiej Zakład Infrastruktury Transportu
- Status przedmiotu:
- Obowiązkowy
- Poziom kształcenia:
- Studia I stopnia
- Program:
- Transport
- Grupa przedmiotów:
- Specjalnościowe
- Kod przedmiotu:
- TR.SIS503
- Semestr nominalny:
- 5 / rok ak. 2012/2013
- Liczba punktów ECTS:
- 2
- Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
- Godziny ćwiczeń projektowych 15 godz.
Zapoznanie się z literaturą dot. projektu 5 godz.
Przygotowanie do zaliczenia 2 godz.
Wykonanie obliczeń projektowych i wykonanie dokumentacji 20 godz.
Konsultacje 3 godz.
Razem 45 godz.
- Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
- Godziny ćwiczeń projektowych 15 godz.
Konsultacje 3 godz. Razem 18 godz. ↔ 1 pkt. ECTS
- Język prowadzenia zajęć:
- polski
- Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
- Godziny ćwiczeń projektowych 15 godz.
Zapoznanie się z literaturą dot. projektu 5 godz.
Przygotowanie do zaliczenia 2 godz.
Wykonanie obliczeń projektowych i wykonanie dokumentacji 20 godz.
Razem 42 godz. ↔ 2 pkt. ECTS
- Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
-
- Wykład0h
- Ćwiczenia0h
- Laboratorium0h
- Projekt15h
- Lekcje komputerowe0h
- Wymagania wstępne:
- Wykład ze Środków Transportu I i II.
- Limit liczby studentów:
- brak
- Cel przedmiotu:
- Wykształcenie umiejętności stosowania metod oceny i przeciwdziałania zagrożeniom bezpieczeństwa konstrukcji i eksploatacji typowych środków transportu
- Treści kształcenia:
- Treść ćwiczeń projektowych:
Rozwiązanie 3 przykładów rachunkowych (ćwiczeń) obejmujących badanie: stateczności dźwignic, opcjonalnie wyznaczania maksymalnych prędkości samochodu lub pojazdu szynowego w łuku, oraz zapewnienia stateczności latającego środka transportu podczas lotu z ładunkiem.
- Metody oceny:
- Zaliczenie ćwiczeń
- Egzamin:
- nie
- Literatura:
- 1. Piątkiewicz A. Sobolski R. – Dźwignice i Przenośniki, tom I i II,
2. Zaskurski J. – Wózki jezdniowe napędzane,
3. Pawlicki K. – Elementy dźwignic, cz. 1 i 2,
4. Arczyński S. – Mechanika ruchu samochodu,
5. Reimpell H., Betzler H. – Podwozia samochodów,
6. Sysak J. – Drogi kolejowe, 7. Esveld C. – Modern railway track,
8. Romaniszyn Z., Wolfram T. – Nowoczesny tabor szynowy. 9. Goraj Z. – Dynamika i aerodynamika samolotów manewrowych z elementami obliczeń
10. Witkowski R. – Wprowadzenie do wiedzy o śmigłowcach.
- Witryna www przedmiotu:
- www.wt.pw.edu.pl
- Uwagi:
Efekty uczenia się
Profil ogólnoakademicki - wiedza
- Efekt W_01
- posiada wiedzę umożliwiajacą rozpoznanie podstawowych zagrożeń bezpieczeństwa konstrukcji i eksploatacji środków transportu
Weryfikacja: zaliczenie 3 ćwiczeń rachunkowych w formie dyskusji i pytań
Powiązane efekty kierunkowe:
Tr1A_W09, Tr1A_W10, Tr1A_W12
Powiązane efekty obszarowe:
T1A_W04, T1A_W05, T1A_W08, T1A_W04, T1A_W07, T1A_W08, T1A_W07, T1A_W08
- Efekt W_02
- posiada wiedzę praktyczną w zakresie analitycznego sprawdzenia statecznosci dźwignic i zaproponowania przeciwśrodków
Weryfikacja: zaliczenie 3 ćwiczeń rachunkowych w formie dyskusji i pytań
Powiązane efekty kierunkowe:
Tr1A_W09, Tr1A_W10, Tr1A_W12
Powiązane efekty obszarowe:
T1A_W04, T1A_W05, T1A_W08, T1A_W04, T1A_W07, T1A_W08, T1A_W07, T1A_W08
- Efekt W_03
- posiada wiedzę praktyczną w zakresie analitycznego wyznaczania prędkości maksymalnej pojazdu szynowego w łuku i właściwej interpretacji wyniku
Weryfikacja: zaliczenie 3 ćwiczeń rachunkowych w formie dyskusji i pytań
Powiązane efekty kierunkowe:
Tr1A_W09, Tr1A_W10, Tr1A_W12
Powiązane efekty obszarowe:
T1A_W04, T1A_W05, T1A_W08, T1A_W04, T1A_W07, T1A_W08, T1A_W07, T1A_W08
- Efekt W_04
- posiada wiedzę praktyczną w zakresie analitycznego wyznaczania prędkości maksymalnej samochodu w łuku i właściwej interpretacji wyniku
Weryfikacja: zaliczenie 3 ćwiczeń rachunkowych w formie dyskusji i pytań
Powiązane efekty kierunkowe:
Tr1A_W09, Tr1A_W10, Tr1A_W12
Powiązane efekty obszarowe:
T1A_W04, T1A_W05, T1A_W08, T1A_W04, T1A_W07, T1A_W08, T1A_W07, T1A_W08
- Efekt W_05
- posiada wiedzę praktyczną umożliwiającą zapewnienie metodami analitycznymi stateczności statku powietrznego podczas lotu z ładunkiem
Weryfikacja: zaliczenie 3 ćwiczeń rachunkowych w formie dyskusji i pytań
Powiązane efekty kierunkowe:
Tr1A_W09, Tr1A_W10, Tr1A_W12
Powiązane efekty obszarowe:
T1A_W04, T1A_W05, T1A_W08, T1A_W04, T1A_W07, T1A_W08, T1A_W07, T1A_W08
Profil ogólnoakademicki - umiejętności
- Efekt U_01
- posiada umiejetności biegłego posługiwania się analitycznymi narzędziami rozpoznania i przeciwdziałania typowym zagrożeniom bezpieczeństwa konstrukcji i eksploatacji środków transportu
Weryfikacja: wykonanie 3 ćwiczeń rachunkowych
Powiązane efekty kierunkowe:
Tr1A_U09, Tr1A_U10, Tr1A_U12
Powiązane efekty obszarowe:
T1A_U07, T1A_U08, T1A_U11, T1A_U07, T1A_U09, T1A_U09, T1A_U10
Profil ogólnoakademicki - kompetencje społeczne
- Efekt K_01
- rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie, przede wszystkim w celu podnoszenia swoich kompetencji zawodowych i osobistych
Weryfikacja: zaliczenie 3 ćwiczeń rachunkowych w formie dyskusji i pytań
Powiązane efekty kierunkowe:
Tr1A_K01
Powiązane efekty obszarowe:
T1A_K01
- Efekt K_02
- potrafi współpracować i pracować w grupie
Weryfikacja: obserwacja
Powiązane efekty kierunkowe:
Tr1A_K03
Powiązane efekty obszarowe:
T1A_K03
- Efekt K_03
- potrafi określić priorytet oraz identyfikować i rozstrzygać dylematy związane z realizacją określonego przez siebie lub innych zadania
Weryfikacja: obserwacja
Powiązane efekty kierunkowe:
Tr1A_K04
Powiązane efekty obszarowe:
T1A_K04