Nazwa przedmiotu:
Środki transportu III
Koordynator przedmiotu:
prof. dr hab. inż. Jerzy Manerowski, prof. zw.; dr hab.Krzysztof Zboiński, prof. nzw., Wydział Transportu Politechniki Warszawskiej Zakład Infrastruktury Transportu
Status przedmiotu:
Obowiązkowy
Poziom kształcenia:
Studia I stopnia
Program:
Transport
Grupa przedmiotów:
Specjalnościowe
Kod przedmiotu:
TR.SIS503
Semestr nominalny:
5 / rok ak. 2012/2013
Liczba punktów ECTS:
2
Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
Godziny ćwiczeń projektowych 15 godz. Zapoznanie się z literaturą dot. projektu 5 godz. Przygotowanie do zaliczenia 2 godz. Wykonanie obliczeń projektowych i wykonanie dokumentacji 20 godz. Konsultacje 3 godz. Razem 45 godz.
Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
Godziny ćwiczeń projektowych 15 godz. Konsultacje 3 godz. Razem 18 godz. ↔ 1 pkt. ECTS
Język prowadzenia zajęć:
polski
Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
Godziny ćwiczeń projektowych 15 godz. Zapoznanie się z literaturą dot. projektu 5 godz. Przygotowanie do zaliczenia 2 godz. Wykonanie obliczeń projektowych i wykonanie dokumentacji 20 godz. Razem 42 godz. ↔ 2 pkt. ECTS
Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
  • Wykład0h
  • Ćwiczenia0h
  • Laboratorium0h
  • Projekt15h
  • Lekcje komputerowe0h
Wymagania wstępne:
Wykład ze Środków Transportu I i II.
Limit liczby studentów:
brak
Cel przedmiotu:
Wykształcenie umiejętności stosowania metod oceny i przeciwdziałania zagrożeniom bezpieczeństwa konstrukcji i eksploatacji typowych środków transportu
Treści kształcenia:
Treść ćwiczeń projektowych: Rozwiązanie 3 przykładów rachunkowych (ćwiczeń) obejmujących badanie: stateczności dźwignic, opcjonalnie wyznaczania maksymalnych prędkości samochodu lub pojazdu szynowego w łuku, oraz zapewnienia stateczności latającego środka transportu podczas lotu z ładunkiem.
Metody oceny:
Zaliczenie ćwiczeń
Egzamin:
nie
Literatura:
1. Piątkiewicz A. Sobolski R. – Dźwignice i Przenośniki, tom I i II, 2. Zaskurski J. – Wózki jezdniowe napędzane, 3. Pawlicki K. – Elementy dźwignic, cz. 1 i 2, 4. Arczyński S. – Mechanika ruchu samochodu, 5. Reimpell H., Betzler H. – Podwozia samochodów, 6. Sysak J. – Drogi kolejowe, 7. Esveld C. – Modern railway track, 8. Romaniszyn Z., Wolfram T. – Nowoczesny tabor szynowy. 9. Goraj Z. – Dynamika i aerodynamika samolotów manewrowych z elementami obliczeń 10. Witkowski R. – Wprowadzenie do wiedzy o śmigłowcach.
Witryna www przedmiotu:
www.wt.pw.edu.pl
Uwagi:

Efekty uczenia się

Profil ogólnoakademicki - wiedza

Efekt W_01
posiada wiedzę umożliwiajacą rozpoznanie podstawowych zagrożeń bezpieczeństwa konstrukcji i eksploatacji środków transportu
Weryfikacja: zaliczenie 3 ćwiczeń rachunkowych w formie dyskusji i pytań
Powiązane efekty kierunkowe: Tr1A_W09, Tr1A_W10, Tr1A_W12
Powiązane efekty obszarowe: T1A_W04, T1A_W05, T1A_W08, T1A_W04, T1A_W07, T1A_W08, T1A_W07, T1A_W08
Efekt W_02
posiada wiedzę praktyczną w zakresie analitycznego sprawdzenia statecznosci dźwignic i zaproponowania przeciwśrodków
Weryfikacja: zaliczenie 3 ćwiczeń rachunkowych w formie dyskusji i pytań
Powiązane efekty kierunkowe: Tr1A_W09, Tr1A_W10, Tr1A_W12
Powiązane efekty obszarowe: T1A_W04, T1A_W05, T1A_W08, T1A_W04, T1A_W07, T1A_W08, T1A_W07, T1A_W08
Efekt W_03
posiada wiedzę praktyczną w zakresie analitycznego wyznaczania prędkości maksymalnej pojazdu szynowego w łuku i właściwej interpretacji wyniku
Weryfikacja: zaliczenie 3 ćwiczeń rachunkowych w formie dyskusji i pytań
Powiązane efekty kierunkowe: Tr1A_W09, Tr1A_W10, Tr1A_W12
Powiązane efekty obszarowe: T1A_W04, T1A_W05, T1A_W08, T1A_W04, T1A_W07, T1A_W08, T1A_W07, T1A_W08
Efekt W_04
posiada wiedzę praktyczną w zakresie analitycznego wyznaczania prędkości maksymalnej samochodu w łuku i właściwej interpretacji wyniku
Weryfikacja: zaliczenie 3 ćwiczeń rachunkowych w formie dyskusji i pytań
Powiązane efekty kierunkowe: Tr1A_W09, Tr1A_W10, Tr1A_W12
Powiązane efekty obszarowe: T1A_W04, T1A_W05, T1A_W08, T1A_W04, T1A_W07, T1A_W08, T1A_W07, T1A_W08
Efekt W_05
posiada wiedzę praktyczną umożliwiającą zapewnienie metodami analitycznymi stateczności statku powietrznego podczas lotu z ładunkiem
Weryfikacja: zaliczenie 3 ćwiczeń rachunkowych w formie dyskusji i pytań
Powiązane efekty kierunkowe: Tr1A_W09, Tr1A_W10, Tr1A_W12
Powiązane efekty obszarowe: T1A_W04, T1A_W05, T1A_W08, T1A_W04, T1A_W07, T1A_W08, T1A_W07, T1A_W08

Profil ogólnoakademicki - umiejętności

Efekt U_01
posiada umiejetności biegłego posługiwania się analitycznymi narzędziami rozpoznania i przeciwdziałania typowym zagrożeniom bezpieczeństwa konstrukcji i eksploatacji środków transportu
Weryfikacja: wykonanie 3 ćwiczeń rachunkowych
Powiązane efekty kierunkowe: Tr1A_U09, Tr1A_U10, Tr1A_U12
Powiązane efekty obszarowe: T1A_U07, T1A_U08, T1A_U11, T1A_U07, T1A_U09, T1A_U09, T1A_U10

Profil ogólnoakademicki - kompetencje społeczne

Efekt K_01
rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie, przede wszystkim w celu podnoszenia swoich kompetencji zawodowych i osobistych
Weryfikacja: zaliczenie 3 ćwiczeń rachunkowych w formie dyskusji i pytań
Powiązane efekty kierunkowe: Tr1A_K01
Powiązane efekty obszarowe: T1A_K01
Efekt K_02
potrafi współpracować i pracować w grupie
Weryfikacja: obserwacja
Powiązane efekty kierunkowe: Tr1A_K03
Powiązane efekty obszarowe: T1A_K03
Efekt K_03
potrafi określić priorytet oraz identyfikować i rozstrzygać dylematy związane z realizacją określonego przez siebie lub innych zadania
Weryfikacja: obserwacja
Powiązane efekty kierunkowe: Tr1A_K04
Powiązane efekty obszarowe: T1A_K04