- Nazwa przedmiotu:
- Business English 1
- Koordynator przedmiotu:
- Mgr Barbara Olszewska
- Status przedmiotu:
- Obowiązkowy
- Poziom kształcenia:
- Studia II stopnia
- Program:
- Zarządzanie
- Grupa przedmiotów:
- Wspólne
- Kod przedmiotu:
- BUSE1
- Semestr nominalny:
- 1 / rok ak. 2012/2013
- Liczba punktów ECTS:
- 3
- Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
- Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
- Język prowadzenia zajęć:
- polski
- Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
- Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
-
- Wykład0h
- Ćwiczenia30h
- Laboratorium0h
- Projekt0h
- Lekcje komputerowe0h
- Wymagania wstępne:
- Prerekwizyty: Business and environment, corparate structures and strategy. Employment, recruitment, working conditions, new technology, innovation, management, marketing, brands, advertising, business media, small business (retailing, franchising), corporate alliances, globalisation, finance, banking, stock exchange, insurance, intercultural awareness
- Limit liczby studentów:
- Cel przedmiotu:
- Powtórzenie i rozszerzenie materiału morfosyntaktycznego, leksykalnego i gramatycznego w kontekście Business English. Rozwijanie sprawności porozumiewania się w sytuacjach życia codziennego i zawodowego rozumianych jako linguistic- i extra - linguistic skills na podstawie oryginalnych tekstów w specjalistycznej literaturze biznesowej i ekonomicznej. Reformułowanie struktur językowych i pojęć w formie prezentacji, wnioskowania, streszczania, analizowania i dyskusji. Kurs przeznaczony jest dla studentów na poziomie średnio i wyżej- średniozaawansowanych. Wymagana jest dość swobodna komunikacja językowa.
- Treści kształcenia:
- ĆWICZENIA
1. Company Structures.
2. Organisation.
3. Recruitment.
4. Efficiency and Employment.
5. Work and Motivaton.
6. Negotiations.
7. Meetings.
8. Small Business. Franchising.
9. Retailing.
10. Marketing. Marketing Ethics.
11. Product Corporate Advertising.
12. Brands. Brand Management.
13. Competition.
14. Key to abbreviations.
- Metody oceny:
- brak
- Egzamin:
- Literatura:
- 1. Sue Robinson: "First Insights into Business", Pearson Education Ltd 2000 2. G. Tullis, T.Trappe: "New Insights into Business", Pearson Education Ltd 2000 3. D. Cotton, D. Falvey, S. Kent : "Market Leader", Pearson Education Ltd 2000 4. D. Cotton S. Robinson: "Business Class", Thomas Nelson and Sons 5. S. Flinders, S. Sweeney: "Business English pair Work", Penguin Books 6. N. Brieger, S. Sweeney: "The Language of Business English" Prentice Hall 7. P. Strutt "Longman Business English Usage", Longman Group UK Ltd 8. "longman Business English Dictionary", Longman Group UK Ltd 9. Tematyczne słowniki specjalistyczne.
- Witryna www przedmiotu:
- Uwagi:
Efekty uczenia się