- Nazwa przedmiotu:
- Produkt na rynku globalnym
- Koordynator przedmiotu:
- Dr inż. Ryszard Rafalski
- Status przedmiotu:
- Obowiązkowy
- Poziom kształcenia:
- Studia II stopnia
- Program:
- Zarządzanie
- Grupa przedmiotów:
- Przedsiębiorstwo produkcjne na rynkach międzynarodowych
- Kod przedmiotu:
- PRYGL
- Semestr nominalny:
- 2 / rok ak. 2012/2013
- Liczba punktów ECTS:
- 2
- Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
- Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
- Język prowadzenia zajęć:
- polski
- Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
- Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
-
- Wykład15h
- Ćwiczenia0h
- Laboratorium0h
- Projekt0h
- Lekcje komputerowe0h
- Wymagania wstępne:
- Prerekwzizyty: Produkt, rynek globalny, eurorynek, euromarketing, strategie na obszarze eurorynku, innowacje międzynarodowe, zarządzanie nowymi produktami, polityka gospodarcza Unii Europejskiej, wprowadzenie produktu na rynki zagraniczne, dystrybucja i obsługa serwisowa produktu, eksport produktów, procesy dostosowawcze w zakresie produktu, ekonomika produktu na rynku globalnym.
- Limit liczby studentów:
- Cel przedmiotu:
- Zdefiniowanie jako dostosowanie strategii i elementów produktu, to jest polityki produktu, ceny, dystrybucji, promocji do warunków Europejskiego Rynku Wewnętrznego z wykorzystaniem powiązań i uwarunkowań rynku globalnego.
- Treści kształcenia:
- WYKŁAD 1. Strategie marketingowe na rynku międzynarodowym. 2. Produkt w strategii marketingowej przedsiębiorstwa i konkurencja. 3. Zarządzanie nowymi produktami z wykorzystaniem innowacji międzynarodowych. 4. Warunki działania przedsiębiorstw na obszarze Unii Europejskiej. 5. Międzynarodowy wymiar przedsiębiorczości w dziedzinie produktów. 6. Strategie wprowadzenia produktu na rynki zagraniczne. 7. Dystrybucja i obsługa serwisowa produktu na rynkach międzynarodowych. 8. Organizacja i zarządzanie eksportem produktów. 9. Procesy dostosowawcze w zakresie produktu i otoczeniu produktowym. 10. Ekonomika produktu na rynku globalnym.
- Metody oceny:
- brak
- Egzamin:
- Literatura:
- 1. Marcin Komar: Eurumarketing. PWN Warszawa 2000 2. Praca zbiorowa (red.B.Sojkin): Zarządzanie produktem. PWE Warszawa 2003 3. Andrzej Sznajder: Strategie przedsiębiorstwa na rynku międzynarodowym PWE Warszawa 1996 4. Ryszard Rafalski: Organizacja systemów produkcyjnych w warunkach globalizacji. Aktualne problemy w organizacji i zarządzaniu przedsiębiorstwem. WNT warszawa 2000 5. Klemens Białecki: Marketing producenta i eksportera. Poltext Warszawa 1995 6. Michael P. Hutt, Thomas W. Speh,: Zarządzanie marketingiem. Strategie rynku dóbr i usługprzemysłowych. PWN Warszawa 1997
- Witryna www przedmiotu:
- Uwagi:
Efekty uczenia się